خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه به ارتقای زیرساخت‌های خراسان جنوبی دارد.
کد خبر: ۹۵۳۶۱۲۰
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امروز و در هفته دولت استاندار خراسان جنوبی و فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه‌السلام) به همراه جمعی از مدیران استان و شهرستان از خط تولید کارخانه کویر تایر در بیرجند بازدید کردند.

جواد قناعت، در آیین افتتاح خط تولید ۱۴ هزار تنی تایر‌های خودرو‌های شاسی بلند (SUV/CUV) در مجموعه کویر تایر بیرجند اظهار داشت: پیگیری برای ساخت راه آهن شرق کشور، اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان، انتقال آب از دریای عمان و اجرای باند‌های دوم راه از جمله طرح‌های مهم زیرساختی در استان است که در ۲ سال گذشته وارد فاز عملیاتی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی در زمینه معادن، اظهار داشت: در طول ۲ سال اخیر شاهد آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مختلف فرآوری مواد معدنی در استان هستیم.

استاندار از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹۸۷ پروژه عمرانی در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۴ طرح با اعتبار ۸۰۰ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی و ۹۳۳ پروژه با اعتبار ۶۶ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

قناعت به افتتاح خط تولید ۱۴ هزار تنی انواع تایر‌های خودرو‌های شاسی بلند (SUV/CUV) اشاره کرد و گفت: با افتتاح این طرح به همت جوانان استان، سهم خراسان جنوبی از تولید تایر‌های شاسی بلند کشور به ۵۱ درصد رسید.

وی عنوان کرد: خودکفایی در طراحی و دانش فنی محصولا ت سبب صرفه جویی ۶۰ هزار دلاری در تولید هر سایز شده که کاری انقلابی است و برای اولین بار در ایران هیچ گونه هزینه‌ای برای واردات دانش فنی نشده است.

قناعت با بیان اینکه بهره‌وری و سرانه تولید شرکت کویرتایر نیز با افزایش ۲۹ درصدی، از ۲۲ تن در سال به بیش از ۲۹.۵ تن در سال رسیده، بیان کرد: از حدود هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال ماشین آلات مورد نیاز این پروژه حدود ۴۲ درصد عمق داخلی سازی ساخت ماشین آلات به ارزش سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال است که این طرح را در ایران منحصر به فرد کرده چراکه این در طرح‌های مشابه صنعت لاستیک در ایران حدود ۲۰ درصد از ماشین‌آلات داخلی سازی شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عبور ملت ایران از گردنه‌ها و مسیر‌های سخت هم گفت: ایشان به چند نکته کلیدی پر رمز و راز از جمله "ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده‌ایم"، "به قله‌ها نزدیک شده‌ایم"، "امروز روز خسته شدن و نا امیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است" و "مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند"، تأکید دارند.

استاندار با بیان‌اینکه که هر روز در عرصه‌های داخلی و بین المللی شاهد حرکت‌های نو و جدید هستیم و همه ما چه بخش دولتی و چهدخصوصی باید با روحیه جهادی این حرکت پوینده و بالنده را ادامه دهیم، بیان کرد: اکنون کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده و ملت به بخش دولتی و خصوصی امید بسته است.

قناعت عنوان کرد: امروز کشور‌های مختلف جهان، ایران را الگو و اسوه خود قرار داده‌اند و منتظرند ببیند عاقبت تقابل جبهه حق و باطل چه می‌شود.

استاندار اظهار داشت: امرز جبهه باطل در حال فروپاشی است و ایران در حال رشد و توسعه، با اقتدار رو به جلو حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر ایران اسلامی در حال فروپاشیدن و بن بست است پس چرا دشمنان اینقدر هزینه و اعتبار و انرژی و وقت صرف می‌کنند و علیه ایران دروغ پردازی می‌کنند.

قناعت افزود: اینکه رسانه‌های غربی با تبلیغات خود ایران را هدف قرار داده‌اند نشانه رشد، ترقی، پویایی و حرکت رو به جلو ایران اسلامی است و دشمنان نگراند که ایران اسلامی به سرمقصد برسد.

وی با اشاره به موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم، گفت: عضویت در شانگ‌های و عضویت در بریکس از جمله دستاورد‌های دولت در عرصه خارجی است که رهاود این عضویت‌ها را کمتر از یک سال آینده در سفره مردم خواهیم دید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار