خبرهای داغ:
امام جمعه هرسین پیاده‌روی اربعین را نشان‌دهنده تقابل بین دو جبهه حق و باطل دانست.
کد خبر: ۹۵۳۷۸۷۵
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت‌الاسلام رضایی در مراسم جاماندگان اربعین حسینی در سخنانی، اظهار داشت: عدد ۴۰ یک عدد ویژه است و نشان‌دهنده کمال و تکامل است.

امام جمعه هرسین با اشاره به چرایی ماندگاری یاد و نام امام حسین(ع)، قیام و اربعین حسینی، افزود: عده‌ای از اهل کمونیست آمریکا در پیاده‌روی اربعین حضور داشتند، از آنها پرسیده شد که شما که تفکرات دینی را قبول ندارید چرا در این مراسم شرکت کردید، گفتند: آنچه را که ما در مکتب کمونیسم دنبال آن بودیم و جزء رویاهای ماست و نتوانستیم پیاده کنیم در اربعین شما دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: اربعین با فطرت انسان هم‌خوانی دارد به این معنی که در اربعین امام حسین(ع)، شما چیزهایی را می‌بینید که در هیچ دوره‌ای از تاریخ مشاهده نشده است و حتی شنیده شده که در زمان ظهور امام عصر(عج) این موارد محقق می‌شود.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در اربعین سید‌الشهدا، شما همراهی، هم‌دلی، صبر و مواسات و از خود گذشتگی را می‌توانید ببینید و هر کسی که فطرت پاکی دارد می‌تواند با اربعین سیدالشهدا(ع) همراهی کند.

امام جمعه هرسین با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده تقابل بین دو جبهه حق و باطل است، گفت: در عاشورا ما عزاداری می‌کنیم ولی در اربعین سبک زندگی اسلامی را مشاهده می‌کنیم به این دلیل است که دشمنان دارند دست و پا می‌زنند که جلوه‌های جذاب برای دیگران را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: هر ساله 25 میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، کجای دنیا این جمعیت را می‌توان مشاهده کرد، در واقع اربعین فرصت مناسبی برای معرفی شعائر و نشان‌دهنده اقتدار شیعه است و حتی می‌توان جلوه‌ای از حکومت امام عصر را در اربعین مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام رضایی اظهار داشت: اربعین صرفا عزاداری نیست بلکه می‌توان سبک زندگی اسلامی و انسانی را در این مراسم مشاهده کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار