مردم شهرستان مرزی صالح آباد در قالب کاروانی ۲۲۰ نفره با پای پیاده در مسیر عاشقی به سمت مشهدالرضا حرکت کردند تا با طی مسافت ۱۷۵ کیلومتری، روز شهادت آن امام همام را در جوار بارگاه منور رضوی به سوگ بنشینند.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۱۶
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی ازصالح آباد، مردم مرزنشین صالح آباد خراسان رضوی در قالب کاروانی ۲۲۰ نفره برای اولین بار با حضورخواهران با پای پیاده به سمت مشهدالرضاحرکت کردند تا با طی مسافت ۱۷۵ کیلومتری، روز شهادت آن امام همام را در جوار بارگاه منور رضوی به عزاداری و سوگواری بپردازند.

دهه پایانی صفر،موسم اشک و ماتم آل الله است، روزهایی که بار دیگرقلب تپنده ایران اسلامی را به تکاپو برای پذیرایی از زائران امام رئوف (ع) وا می‌دارد.

درکنار ورود میلیونی زائران امام رضا(ع) از نقاط مختلف کشور و دیگر کشورها از راه‌های زمینی، هوایی وریلی، دلدادگانی عاشق با پای پیاده در مسیر عاشقی قدم می‌گذارند و مخلصانه به سوی حریم نورحرکت می‌کنند.

هر ساله تعداد زیادی از محبین اهل بیت(ع) در روزهای پایانی ماه صفر در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس پیاده قدم برمی‌دارند، سختی‌های راه را به جان می‌خرندتا روزشهادت امام هشتم(ع) باحضور درصحن و سرای آن امام همام،عرض تسلیت و ارادت خود را به ساحت قدسی ایشان ابراز کنند.

مسیر جاده صالح آباد دو راهی سرخس به مشهد مقدس یکی از مبادی اصلی ورود زائران پیاده امام رضا(ع) به شمار می‌رودکه هرساله میزبان عاشقان خاندان عصمت و طهارت ازشهرجنت آباد، شهرستان صالح آباد، روستای نعتو، روستایی درخت بید است که امسال برای اولین بار توفیق حضورخواهران نیز در این پیاده روی حاصل گردید.

عکس، فیلم و خبر/ فتح الله برومندزاده




ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار