رئیس اداره اوقاف طرقبه شاندیز گفت: در روزهای پایانی ماه صفر و ایام رحلت رسول مکرم اسلام(ص) و شهادت دو فرزند آن حضرت، ۵ موکب خدمات رسان از زائران کاروان های پیاده امام رضا(ع) به نحوه شایسته میزبانی کردند.
کد خبر: ۹۵۳۹۲۷۳
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

حجت الاسلام حبیب صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی در طرقبه شاندیز،  اظهارکرد: همزمان با ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) موکب های پذیرایی از زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) طبق برنامه هر ساله به همت این اداره در مسیر کاروان های زائران پیاده امام رضا(ع) در سطح شهرستان طرقبه شاندیز برپا شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل درآمد موقوفات مرتبط شهرستان و همکاری بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام خدمات‌ رسانی به زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) را در قالب برپایی ۵ موکب خدمات رسان داریم، تصریح کرد: این ۵ موکب خدمات رسان ویژه کاروان های پیاده زائران حرم امام رضا(ع) در نقاط مختلف شهرستان طرقبه شاندیز از چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه تا شنبه ۲۵ شهریور ماه در راستای خدمات رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) برپاشده است.

رئیس اداره اوقاف طرقبه شاندیز افزود: یک موکب در ابتدای جاده شاندیز، یک موکب حاشیه بلوار امام رضا(ع) شهر طرقبه، یک موکب در صحن بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام، یک موکب مشارکتی اداره اوقاف طرقبه شاندیز با مدیریت کارخانجات مشهد دوام در کیلومتر ۲۰ جاده مشهد_قوچان و یک موکب سیار هم در سمت بلوک اردمه جهت میزبانی از زائران امام رضا(ع) برپاشده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ موکب ابتدای جاده شاندیز و بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام غرفه خدمات سلامت نیز با حضور پرسنل شبکه بهداشت و درمان طرقبه شاندیز فعال است، اظهار کرد: در این موکب ها با پخت و توزیع ساندویچ‌های فلافل، آب‌معدنی، چای، شربت و میان وعده به صورت مداوم پذیرایی از زائران پیاده امام رضا (ع) در حال انجام است.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: در موکب سیار در مسیر بلوکه اردمه بخش طرقبه که ویژه کاروان های زائران پیاده ای است که روز قبل از شهادت امام رضا(ع) از روستاهای مغان، اسلامرود، خانرود، مج و سربرج به سمت مشهدالرضا حرکت می کنند با ساندویج فلافل، شربت و کیک و آبمیوه میزبان زائران امام رئوف هستیم.

وی در ادامه افزود: در این موکب‌ ها خادمان افتخاری بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام همراه با کارکنان اداره اوقاف طرقبه شاندیز جهت خدمات‌رسانی به زائران امام رئوف همکاری دارند.

رئیس اداره اوقاف طرقبه شاندیز در ادامه با اشاره به برنامه های دهه پایانی ماه صفر در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام اظهار کرد: مراسم عزاداری در این بقعه متبرکه از چهارشنبه ۱۵ شهریورماه به مدت ۹ شب همراه با سخنرانی، روضه خوانی، مداحی و اطعام زائران و مجاوران در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه محرم ۱۴۰۲ نیز تاکنون چایخانه بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهما السلام در صحن کوثر این بقعه متبرکه برپاشده است که همه روزه با چای و شربت میزبان زائران و مجاوران است.

گزارش/دوست حصار

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار