فرمانده سپاه چرداول گفت: یکی از پیامدهای ارزشمند دفاع مقدس گسترش مقاومت اسلامی در سطح جهان اسلام و مقاومت مستضعفین سراسر جهان در مقابل جبهه کفار بود.
کد خبر: ۹۵۴۳۷۴۰
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد امینی فرمانده سپاه چرداول ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بهار علم و تربیت و ادای احترام به روح پر فتوح امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای امنیت، ۲۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس، ۳ هزار شهید استان ایلام، ۲۰۰ شهید شهرستان چرداول و جان‌فشانی و صبر و استقامت خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران گفت: استان ایلام یکی از استان‌های درگیر دوران دفاع مقدس به قول مقام معظم رهبری دژ مستحکم جمهوری اسلامی ایران بود.

 

فرمانده سپاه ناحیه چرداول ادامه داد: این مناسبت‌ها بهانه‌ای برای پرداختن به ارزش‌هایی است که ماهیت مملکت، نظام و مردم ما را تشکیل داده است، دفاع مقدس به‌عنوان یک سند راهبردی موفق برای همه ما به‌عنوان یک ایرانی باید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی در ادامه گفت: یکی از پیامدهای ارزشمند دفاع مقدس گسترش مقاومت اسلامی در سطح جهان اسلام و مقاومت مستضعفین سراسر جهان در مقابل جبهه کفار بود.

 

امینی سپس از جنگ به‌عنوان بدترین شکل تعامل انسان‌ها با یکدیگر نام برد و گفت کسی از جنگ دفاع نمی‌کند؛ اما وقتی کشوری مورد هجوم واقع شد مردمان آن مملکت برای حفظ حیات خود، دفاع از آب‌وخاک و ناموس خویش باید به میدان آمده و جهاد کنند و بر اساس روایات در چنین صحنه‌ها و اتفاقاتی جوهره انسانی به شکل مقاومت یا تسلیم نمایان می‌شود که مردم عزیز ایران اسلامی در مقابل تهاجمات رژیم بعث عراق مقاومت را در رکاب ولایت‌فقیه برگزیدند.

 

فرمانده سپاه ناحیه چرداول با پرداختن به بیانات مقام معظم رهبری در جمع پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، از کثرت مهاجمین حمله به ایران، چگونگی، چرایی و پیامد دفاع جمهوری اسلامی نام برد و سپس کادرسازی و کشف نبوغ نظامی منحصربه‌فرد رزمندگان اسلام و شناسایی بزرگانی همچون سردار سرافراز اسلام حاج‌قاسم سلیمانی را از برکات این دفاع دانست.

 

فرهاد امینی در پایان با اشاره به کتاب پایان تاریخ نوشته اندیشمند ژاپنی تبعه آمریکا فرانسیس فوکویاما که قبل از انقلاب اسلامی آخرین مکتب را به سرکردگی آمریکا عنوان کرده؛ اما بعد از انقلاب اسلامی حرف خود را پس گرفته و تقابل بین انقلاب اسلامی و لیبرالیسم را به‌عنوان پایان تاریخ دانسته اشاره نمود و گفت: ان‌شاءالله انقلاب اسلامی با حضور شما مردم مؤمن، متدین و همیشه در صحنه پایان تاریخ را در رکاب امام‌زمان (عج) خواهد نوشت.

ارسال نظرات