پنجمین جشنواره فیلم بسیج اختران که با هدف حمایت و ایجاد امید میان فیلم‌سازان کشور و به همت منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سرخس از سوم آبان ماه جاری آغاز شده بود؛ روز گذشته با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۵۴۹۹۰۷
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از سرخس، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم بسیج اختران که با هدف حمایت و ایجاد امید میان فیلم‌سازان کشور و به همت منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سوم آبان ماه جاری آغاز شده بود؛ روز گذشته با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد. در مجموع ۲۲۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که هیئت داوران از این تعداد، ۴۶ اثر را در بخش‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، فیلم‌نامه و ۱۰۰ ثانیه‌ای برای بخش مسابقه برگزیدند.

 دبیر پنجمین جشنواره فیلم بسیج اختران در حاشیه آیین اختتامیه این جشنواره، طی سخنانی اظهار کرد: برای اولین بار و به لطف منطقه ویژه اقتصادی سرخس، محل برگزاری این جشنواره از مرکز استان خراسان رضوی به این شهرستان انتقال پیدا کرد. با توجه به جدید بودن این اتفاق، با سختی‌هایی هم روبرو بودیم ولی با همت مسئولان سرخس و با هماهنگی این منطقه، جشنواره به طور شایسته برگزار شد.

محمدعلی صباغی در ادامه بیان کرد: پس از اکران آثار در روزهای سوم و چهارم آبان ماه، در نهایت ۱۰ اثر برگزیده شد و ۱۸ نفر موفق به دریافت تندیس جشنواره شدند، ضمن این‌که از هر بخش دو فیلم به مسابقات کشوری راه پیدا خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به حمایت گسترده منطقه ویژه اقتصادی سرخس در برگزاری این رویداد افزود: علاوه‌بر این حمایت‌ها، بخش فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوع امید و اقتصاد توسط منطقه طراحی و حتی فیلم‌های خوبی هم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم بسیج اختران در انتهای صحبت خود با اشاره به بازدید هنرمندان و مهمانان این جشنواره از امکانات و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این اقدام باعث خلق ایده‌های نو برای تولید آثاری شاخص با رویکرد اقتصادی و برای شناساندن هر چه بیشتر منطقه خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها