امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه قتل‌عام کودکان و سالخوردگان اوج ضعف، زبونی و شکست رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا است، گفت: شکست مفتضحانه آمریکا در کشورهای منطقه و افغانستان بر وحشت سربازان رژیم صهیونیستی افزوده است.
کد خبر: ۹۵۵۱۳۴۴
|
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه یوم‌الله ۱۳ آبان روزی ماندگار در تاریخ کشور است، اظهار کرد: در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ حضرت امام خمینی (ره) در برابر مصوبه ذلیل‌کننده کاپیتولاسیون اعتراض، دستگیر و تعبید شد.

 

 امام جمعه ایلام با بیان اینکه بر اساس این قانون ذلت‌بار، مصونیت قضایی برای آمریکایی‌ها ایجاد شد که در هر جایی از کشور هر جنایتی انجام دهند هیچ مقامی در کشور حق نداشت آنها را بازخواست کند، افزود: آمریکایی‌ها آن‌چنان سیطره‌ای پیدا کردند که ایرانی حق شکایت از ظلم آنها را در مراجع قانونی کشور نداشت.

 

 امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها برای ملت ایران حق توحش برای خود تصویب کردند و ایرانی‌ها را به‌عنوان آدم هم حساب نمی‌کردند، افزود: این بدترین توهین به مردم ایران بود و تنها مردی که قیام کرد، مجتهدی از حوزه علمیه قم حضرت امام خمینی (ره) بود و مردم مسلمان را به بازگشت به خویش و عزتی که خدا به آنها داده بود، دعوت کرد.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در اوج تظاهرات انقلاب اسلامی به دستور آمریکایی‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان تظاهرکننده را به رگبار بستند و تعداد زیادی را مجروح و به شهادت رساندند و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی شکل گرفت.

 

 وی افزود: در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانشجویان پیرو خط امام (ره) با آگاهی، نه سفارت آمریکا بلکه لانه جاسوسی و توطئه‌گری آمریکا را تسخیر کردند، اسنادی را دنیا نشان دادند که اینجا سفارت خانه نیست، بلکه لانه‌ای برای براندازی جمهوری اسلامی، سازماندهی نیروهای ضدانقلاب و تأمین نیازمندی‌های آنان و برنامه‌ریزی برای کودتا و جنگ‌های داخلی است.

 

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: حضرت امام راحل، تصرف لانه جاسوسی را انقلاب دوم و مهم‌تر از انقلاب اول دانستند، زیرا اگر لانه جاسوسی آمریکا می‌ماند و برنامه‌های خود را ادامه می‌دادند، قطعاً انقلاب منجر به شکست می‌شد و کشتار بی‌رحمانه‌ای که امروز در غزه می‌بینیم آن روزها در کشور ما رخ می‌داد.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، حرکتی ارزشمند و اولین سیلی بود که جمهوری اسلامی به‌صورت استکبار جهانی نواخت و آثاری را به دنبال داشت که تا به امروز ادامه دارد، امروز دشمنان نظام، با زبان و اذعان خود قدرت نظام جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب را بیان می‌کنند.

 وی ابراز کرد: جنایت‌کاران امروز خود را در لبه پرتگاه و نابودی می‌بینند و آنچه مسلم است اینکه رژیم اشغالگر قدس و ارتش آن در جنگ زمینی موفقیت چندانی نخواهد داشت و اگر موفق شوند تکه‌ای از غزه را هم تصرف کنند، برای مدت زیادی آنجا ماندگار نخواهند بود؛ زیرا پیشینه تاریخ ارتش رژیم صهیونیستی چیزی جز این نیست چرا که هیمنه پوشالی آنها به‌هم‌ریخته و جنگ‌های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه این امر را نشان می‌دهد.

 

 امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه امروز صحنه‌های پیروزی حماس نمایان شده و ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به عقب‌نشینی شده است، گفت: ارتش این رژیم غاصب نتوانست در جنگ‌های دیگری که با مردم غزه داشت، موفق شود و منجر به شکست آنها شد، امروز این ارتش وضعیت شکست‌پذیری را برای خود پذیرفته است.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: شکست مفتضحانه آمریکا در کشورهای منطقه و افغانستان بر وحشت سربازان رژیم صهیونیستی افزوده است، در چنین شرایطی، عملیات طوفان الاقصی محاسبات و معادلات صهیونیست‌ها را به‌هم‌ریخته است، این عملیات در واقع رزمایش توانمندی حماس برای نابودکردن اشغالگران سرزمین مقدس فلسطین و اشغالگران قدس بوده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار