خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز خانه فرهنگ بیرجند با ۲ هزار متر مربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده که با اعتباری که در دور اول سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت تکمیل شد.
کد خبر: ۹۵۵۱۴۷۷
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

علی فرخنده امروز (۱۳ آبان) در مراسم افتتاح خانه فرهنگ استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام استان در هشت شهرستان قاینات، سربیشه، نهبندان، بیرجند، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان است که قدمت آن‌ها به سال ۸۴ برمی‌گردد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: پایین‌ترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه تالار شهر در بیرجند با هفت درصد و بالاترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه مجتمع فرهنگی سربیشه با ۷۵ درصد پیشرفت است.



وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان ۵۵ میلیارد تومان مصوب و  بخشی از آن محقق شده است.



فرخنده با بیان اینکه امروز خانه فرهنگ بیرجند با ۲ هزار متر مربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده که با اعتباری که در دور اول سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت تکمیل شد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نهضتی در حوزه ساخت پروژه‌های فرهنگی در استان شکل گرفته است، عنوان کرد: سالن پلاتوی نهبندان و مجتمع فرهنگی سرایان و بشرویه نیز از محل اعتبار سفر اول رئیس جمهور به استان در حال اجرا است.



وی خاطرنشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های فرهنگی استان مصوب شد که طی ۲ سال باید تخصیص یابد.

 

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مراسم افتتاح خانه فرهنگ استان اظهار کرد: امیدواریم این طرح مهم فرهنگی پر خیر و برکت و نویدبخش روزهای بهتر در حوزه مدیریت فرهنگی باشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار، مجموعه اداره کل ارشاد خراسان جنوبی و سایر دستگاه‌های فرهنگی، گفت: ما در این سفر قدم‌های نو برای حوزه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی برخواهیم داشت.

 

وی برای حضور در جمع اصحاب هنر، رسانه، فعالیت‌های قرآنی، کانون‌های مساجد و ... استان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: این دیدارها بسیار راهگشا و امیدبخش بود و برای ما فضای همدلی را افزایش می‌داد که ان‌شاء‌الله بتوانیم در مقابل این همت و پشتکار مردم استان قدم‌های موثرتری را در خراسان جنوبی برداریم و در سفرهای بعدی بتوانیم بخش مهمی از طرح‌های فرهنگی استان را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار