خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین مسکن حمایتی برای ۸۶ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد زمین لازم برای ساخت در شهر‌های استان فراهم شده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۹۷۸
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مسعود بیات‌منش گفت: سهم اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در بخش مسکن حمایتی، ساخت ۹۰ هزار واحد در شهر‌های استان بوده که تاکنون کار ساخت ۱۰ هزار واحد شروع شده و مابقی واحد‌ها در مرحله انتخاب پیمانکار، آماده‌سازی و پالایش متقاضیان هستند.

او قیمت تمام شده مسکن را حدود ۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: با ارائه تسهیلات و آورده مردم، کار ساخت واحد‌ها تا پایان دولت فعلی آغاز و به مردم تحویل داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه سهم خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۰ هزار واحد است، گفت: ۴۰ هزار واحد باید در شهر‌های جدید جانمایی شود، ۷۶ هزار واحد مربوط به مسکن روستایی، ۴۰ هزار واحد مسکن خودمالکی و ۲۶ هزار واحد مسکن بافت فرسوده است که شامل شهر‌های بزرگ استان می‌شود.

آقای بیات منش ادامه داد: در بخش مسکن خودمالکی و بافت فرسوده رشد خوبی صورت گرفته، اما برای رسیدن به شرایط ایده آل نیاز به ورود جدی بانک‌ها و سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات است.

او گفت: سهم شهر اهواز از نهضت ملی مسکن، ۴۰ هزار واحد بر آورد شده که تلاش می‌شود بخش عمده‌ای از این واحد‌ها به سمت مسکن حمایتی سوق داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: تاکنون زمین لازم برای ساخت هشت هزار واحد مسکن حمایتی، پنج هزار واحد مسکن خودمالکی و ۲ هزار واحد مسکن بافت فرسوده در اهواز تامین شده و در مرحله واگذاری هستند.

آقای بیات منش از اختصاص یک قطعه زمین به طرح نهضت ملی مسکن در اهواز خبر داد و گفت: به واسطه این زمین، به زودی کار ساخت ۲۰ هزار واحد آغاز خواهد شد.

طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم اجرا شد که سهم خوزستان ساخت ۲۸۰ هزار واحد در طول چهار سال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها