خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در همایش بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد:
سردار سرتیپ شاهوار پور گفت: وضعیت کنونی غزه شباهت به حوادث دوران دفاع مقدس دارد و زمانی که دشمن وارد سوسنگرد شد، روی شهر موشک‌ می‌ریخت و مردم را بی رحمانه به شهادت می‌رساند، اما استقامت و پایداری مردم موجب عقب راندن متجاوزان بعثی شد.
کد خبر: ۹۵۵۴۲۶۳
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

سردار سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در همایش بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد که امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۲ در شهرستان دشت آزادگان برگزار‌ شد، گفت: خدارا شاکریم امروز پس از سالها یاد و خاطره شهیدان را در امنیت و آرامش پاس میداریم زیرا آنچه در دفاع مقدس رخ داد، هویت، ایستادگی و مظلومیت ملت ما بود که در تاریخ به ثبت رسید و ما نباید هویت خود را فراموش کنیم زیرا دشمنان نیز به گذشته تاریخی یک ملت نگاه می کنند.

 

او با اشاره به اینکه ۲۶ آبان ماه سالگرد یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ است که در سوسنگرد رخ داد، افزود: رهبر انقلاب طی آن دوران برای کمک به مردم خوزستان وارد مناطق عملیاتی شدند و آمدند تا از نزدیک در جریان مصائبی که بر مردم وارد شد قرار بگیرند.

 

سردار سرتیپ شاهوار پور ادامه داد: دشمن تا بن دندان مسلح رژیم بعث بی رحمانه و با قوای پشتیبانی با حمایت ابر قدرت شرق و غرب وارد مناطق غربی استان شد و شهرها را بمباران می‌کرد.

 

او اشاره کرد که آمریکا همواره منطقه غرب آسیا را در تلاطم قرار داده و همین حالا نیز با مهاجرت عده ای از افراد به سرزمین فلسطین آنجا را اشغال و با راه اندازی یک رژیم اشغالگر مردم مظلوم غزه را بمباران می کنند.

 

سردار سرتیپ شاهوار پور یادآور شد که وضعیت کنونی غزه شباهت به حوادث دوران دفاع مقدس دارد و زمانی که دشمن وار سوسنگرد شد، روی شهر موشک‌ می‌ریخت و مردم را بی رحمانه به شهادت می‌رساند، اما استقامت و پایداری مردم موجب عقب راندن متجاوزان بعثی شد.

 

او بیان کرد: یکی از درس هایی که ۲۶ آبان به مردم داد، استقامت و پایداری بود، سپس یکدلی نیروهای مسلح و سازش نکردن با دشمن بود که در نهایت موجب بیرون کردن آنها از زمین های اشغالی شد.

 

سردار حسن شاهوار پور می‌گوید که شهید چمران و فرماندهان ارتش زیر بار فرمان بنی صدر نرفتند و برای کمک‌به مردم سوسنگرد و بیرون راندن ارتش بعث به میدان آمدند.

 

او اظهار داشت: در حالی که تانک‌های بعثی به میدان های شهر وارد شدند، نیروهای مسلح نیز با قدرت مقابله کردند و در نهایت حصر سوسنگرد شکسته شد و مردم به آزادی رسیدند؛ در حالی که اگر تسلیم و سازش می‌کردیم و نیروهای مسلح در برابر دشمن کوتاه می آمدند هرگز نمی‌توانستیم مانند اکنون دور هم جمع شویم.

 

به گفته سردار شاهوار پور این درسی است که مردم دشت آزادگان به همه جهان دادند که اگر در محاصره باشید باید مقاومت کنید و در نهایت با یک حمله از خود دفاع کنید، همانطور که مردم غزه پس از ۷۰ سال عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» را رقم زدند.

 

او امید آفرینی را یکی از موضوعاتی دانست که همیشه باید برای مردم ما و کسانی که به خداوند متعال ایمان دارند در اولویت باشد؛ در سوسنگرد مردم در عین حال که می‌دیدند دشمن به سمت شان می آید، اما امیدشان قطع نشد و حضور همه آحاد مردم باعث پیروزی نهایی شد.

 

سردار شاهوار پور در پایان نیز به وجود تانک های به جا مانده از دفاع مقدس در بازار شهر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: همه اینها پیام و روایت دارند و هر کجای دنیا باشند، به عنوان منبعی برای روایات اصلی هستند که نباید به راحتی از کنار آنها عبور کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار