خبرهای داغ:
نوری:

شرافت یک کتاب بعد از آن، خواندن کتاب است

همدان-نویسنده کتاب «دیوان اشعار عاشیق رضا بهاری (باهارلی رضا)» با بیان اینکه شرافت یک کتاب بعد از آن، خواندن کتاب است، گفت: هدف از نگاشتن این کتاب آشنایی با نوع سبک شعر مرحوم غلامرضا بهاری است.
کد خبر: ۹۵۵۴۳۰۹
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، آیین رونمایی از کتاب «دیوان اشعار عاشیق رضا بهاری (باهارلی رضا)» به قلم جواد نوری و معصومه فزونی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار و بخشدار مرکزی و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بهار و جمعی از هنرمندان و نویسندگان و فرهیختگان شهرستان بهار به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه‌های عمومی و شهرداری بهار برگزار شد.

جواد نوری نویسنده کتاب «دیوان اشعار عاشیق رضا بهاری (باهارلی رضا)» با بیان اینکه شرافت یک کتاب بعد از آن، خواندن کتاب است، گفت:هدف از نگاشتن این کتاب آشنایی با نوع سبک شعر مرحوم غلامرضا بهاری که به زبان ترکی و بیشتر در قالب ۵پند (بش بند) بوده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان و نویسندگان باید مورد حمایت قرار بگیرند، ادامه داد: کتاب دیوان اشعار عاشیق رضا بهاری (باهارلی رضا) از لحاظ ادبی و فرهنگی بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است علاقه مندان جهت خرید این کتاب می‌توانند به کتابخانه عمومی آيت الله بهاری(ره) مراجعه کنند .

معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار و نویسنده کتاب «دیوان اشعار عاشیق رضا بهاری (باهارلی رضا)» در این مراسم گفت: امسال شعار هفته کتابخوانی «آینده خواندنی است» است و با شعار این کتاب، ایمان و امید در بین اقشار مختلف تقویت خواهند شد.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم غلامرضا بهاری شاعر توانمند شهرستان بهار افزود: ۱۲۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان بهار برگزار می‌شود.

مریم عباسی کارشناس ادبیات نیز در ادامه به بررسی این کتاب پرداخت و سعید جلیلی هنرمند و محمود محمدی شاعران توانمند بهاری در این راستا پیشنهادات و نظرات خود را عنوان کردند .

گفتنی است؛ این مراسم با دلنوشته و شعرخوانی توسط جمعی از شاعران بهاری و تجلیل از نویسندگان این کتاب و تعدادی دوستداران کتاب همراه بود و در پایان نیز از کتاب «دیوان اشعار عاشیق رضا بهاری (باهارلی رضا)» به قلم جواد نوری و معصومه فزونی رونمایی شد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات