فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تفکر بسیج به همه مسلمانان تسری پیدا کرد و باعث انسجام مبارزاتی مردم فلسطین شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۹۷۸
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرنگار  بسیج، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی صبح امروز در برنامه نشست روشنگری که در مدرسه شهید رجایی چابهار برگزار شده بود، اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی اول کشور بزرگ عثمانی تفکیک و تکه‌تکه شد و سرزمین فلسطین به انگلیسی‌ها رسید و قومیت آن را این کشور به عهده گرفت.
 
وی افزود: آغاز ظلم و ستم انگلیسی‌ها از آن سال یعنی ۱۹۱۷ کلید خورد و مسیر ظلم بر مردم فلسطین ادامه پیدا کرد؛ بعد از جنگ جهانی اول مبارزات مردم فلسطین به فرماندهی عزالدین قسام آغاز شد و این مبارزات ادامه پیدا کرد.
 
شفائی تصریح کرد: در جنگ جهانی دوم اتفاقات ویژه‌تری رقم خورد و خروجی این جنگ این بود که با کمک انگلیس رژیم صهیونیستی از فلسطین سربلند کرد.
 
وی افزود: از سال ۱۹۴۸ هجمه سنگین این رژیم بر علیه مردم مظلوم فلسطین اوج گرفت تا آن‌ها بتوانند مردم فلسطین را از آن کشور بیرون و کشور خود را تأسیس کنند.
 
فرمانده سپاه سلمان تأکید کرد: قدرت رژیم صهیونیستی با کمک مستکبرین جهان روزبه‌روز زیاد شد تا اینکه در جنگ ۶ روزه کشورهای عربی را شکست و اکثر خاک فلسطینیان را غصب کرد‌.
 
شفائی ادامه داد: از سال ۱۹۷۳ و پس از شکست مسلمانان اسرائیلی‌ها به مسلمانان این‌گونه القا کردند که تنها راه نجات، صلح با اسرائیل است. ظهور انقلاب اسلامی ایران و شعار ما می‌توانیم این باور را به ملت‌های مسلمان تزریق کرد که می‌توان این رژیم نامشروع را شکست داد.
 
وی افزود: بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است که در غالب یک سازمان محدود نمی‌شود؛ آرمان تفکر بسیج خداباوری، خدامحوری و ظلم‌ستیزی است و این نگاه به همه مسلمانان تسری پیدا کرد و باعث انسجام مبارزاتی مردم فلسطین شد.
 
فرمانده سپاه سلمان تأکید کرد: مردم فلسطین مبارزات خود را با پرتاب سنگ شروع کردند و امروز به این سطح از مبارزه رسیده‌اند. از سال ۲۰۰۵ تا کنون اسرائیلی‌ها ۵ جنگ عمده را علیه مردم غزه شروع کردند.
 
شفائی در ادامه گفت: اسرائیلی‌ها به دنبال نابودکردن حماس، تصرف غزه و کوچ‌دادن مردم آن به مصر بودند؛ حماس با شناخت درست نسبت به این برنامه دشمن، عملیات طوفان الاقصی را برنامه‌ریزی کردند.
 
وی افزود: عملیات طوفان الاقصی باعث آن شد تا هیمنه اسرائیل فرو بریزد.
 
شفائی در پایان خاطرنشان کرد: راه پیشرفت و توسعه ما شناخت دشمنان است؛ ما نباید بگذاریم به واسطه بی اطلاعی ما کسی اطلاعات اشتباه به ما بدهد. دشمن اصلی جهان اسلام رژیم صهیونیستی است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات