رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با 10 درخواست در جلسه کمیسیون عفو و بخشودگی استان مرکزی موافقت شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۳۴۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نهمین جلسه کمیسیون عفو و بخشودگی استان مرکزی در سال جاری گفت: در اجرای سیاست‌های محوری و کلان دستگاه قضایی در باب کاهش جمعیت کیفری، جلسات کمیسیون عفو بخشودگی استان مرکزی به صورت منظم و مستمر برگزار می‌شود و در این جلسه نیز به تقاضا‌های واصله محکومین زندانی با حضور تمامی اعضای این کمیسیون، رسیدگی و در مورد آن‌ها تصمیم گیری شد.
وی افزود: کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان مرکزی طی جلسه اخیر این کمیسیون، برای ۱6 فقره پرونده دستورات لازم قضایی صادر و با درخواست عفو و تخفیف در ۶ پرونده مخالفت و 10 درخواست که واجد شرایط لازم تشخیص داده شد، با نظر مثبت به کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی ارسال می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدیا امسال تاکنون در 9 جلسه ای که تشکیل شده، 105 پرونده در جلسات کمیسیون عفو و بخشودگی استان مرکزی بررسی شد که از این تعداد، 47 درخواست با نظر موافق به کمیسیون مرکزی عفو ارسال و با 58 مورد مخالفت شده است.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: میزان تأثیر مجازات بر فرد، امید به اصلاح بزهکار و احراز ندامت وی، مصالح اجتماعی، جبران ضرر و زیان شاکی خصوصی، وضعیت و شخصیت محکوم و خانواده وی و سوابق کیفری بزهکار از شرایط عفو، تخفیف و تبدیل مجازات است.
وی خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۲۶ آئین‌نامه، قاچاق حرفه‌ای؛ موارد حق‌الناس و سرقت مسلحانه مشمول عفو نمی‌شود، همچنین مصادیق مهم جرایم جاسوسی، محاربه، قاچاق سلاح و مهمات، سایر سرقت ها، اختلاس، ارتشا و آدم‌ربایی و نیز جرائم مستوجب حد شرعی اعدام و رجم مشروط بر اینکه جرم با شهادت شهود ثابت شده باشد، مشمول عفو نخواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار