خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه حاکمیت باید ظرفیت‌های مردمی را فعال کند، گفت: فرهنگ‌عمومی سیره اهل بیت (ع) در فاطمیه باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۹۵۶۰۳۲۶
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

فعال کردن ظرفیت‌های مردمی در امور فرهنگی/توجه به فرهنگ‌عمومی سیره اهل بیت در فاطمیهبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با تاکید بر اهمیت ویژه نقشه مهندسی فرهنگی شهرستان شاهرود، از شهرداری و شورای اسلامی خواست در این مسیر تلاش داشته باشند.
او به جزیره‌ای و جدا جدا بودن انجام کار‌های فرهنگس در شهرستان، گفت: با اجرای این نقشه، همه نهاد‌ها بر اساس نقشه چشم انداز چند ساله فعالیت فرهنگی اجرا و تاثیرگذار برای نسل فعلی و آینده است و این مهمترین موضوع است و باید سریعتر نهایی شود.
امام جمعه شاهرود به ۱۶ آذر ماه روز دانشجو و ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و برنامه ریزی در این راستا تاکید و به دهه فاطمیه اشاره کرد و افزود: بین دو دهه فاطمیه قرار داریم که آثار خوبی در فرهنگ عمومی ما دارد که بعد از کرونا خیلی مناسبت‌ها خوب بوده در سطح شهرستان و از فاطمیه به تاکید رهبر انقلاب باید استفاده کنیم.
او با تاکید بر اینکه نباید در برنامه‌های مذهبی بویژه ایام فاطمیه مردم را به زحمت نیندازیم و این دو دهه را به هم وصل کنیم، اظهار کرد: با توجه به اعلام نظر مراجع و علما پنج روز دهه اول و پنج روز دهه دوم مورد توجه برای عزاداری است و دیگر روز‌ها مردم می‌توانند به امورات خود برسند هر چند عده‌ای از مردم دوست دارند روضه دهه بگیرند و مشکلی نیست، اما نباید مردم در معذوریت باشند و به بهانه عزاداری حق مردم در مراسمات خِیر تضییع شود.
امینی بر تشکیل کارگروه تخصصی مهندسی فرهنگی شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگ‌عمومی سیره اهل بیت در فاطمیه باید مورد توجه باشد.
او با بیان اینکه مردم در میدان عمل فرهنگی حضور دارند و بودجه‌های فرهنگی باید نقشه‌ای باشد و از ظرفیت‌های مردم نیز استفاده گردد، افزود: حاکمیت باید ظرفیت‌های مردمی را فعال کند.
اجرای برنامه ویژه دهه فاطمیه در شاهرود
محسن احمدی شهردار شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه بالغ بر ۱۵۰ جلسه با ۱۵۰ نفر از متخصصین و کارشناسان شهرستان در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی شهرستان انجام شده و پیش نویس اولیه تهیه شده است، گفت: نیاز به نظارت دقیق‌تر و نگاه تخصصی‌تر دارد که سند نهایی و مصوب و اجرایی شود.
او با تاکید بر توجه به ایام فاطمیه گفت: ایام فاطمیه مورد توجه است و برنامه ریزی انجام شده تا با حضور شهید گمنام و بزرگداشت شهدای غزه بویژه بانوان و کودکان این کشور در دهه دوم فاطمیه برنامه‌ای شهرستانی اجرا گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها