یک پژوهشگر بین المللی و کارشناس سیاسی منطقه گفت: سکوت بعضی از کشورهای جهان در برابر جنایات رژیم صهیونسیتی درغزه باعث تشدید منازعات جنگی می‌شود و جهان نباید در مقابل نسل کشی و جنایات رژیم فقط نظاره‌گر باشد.
کد خبر: ۹۵۶۰۴۰۴
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

جهان، نظاره‌گر نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی در غزه نباشد/سکوت کشورها در برابر جنایت این رژیم غاصب بر تشدید منازعات جنگی می‌افزاید

زینب اصغریان کاری، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی در مشهد، اظهارکرد: در مورد اوضاع و عملکرد مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه بین مردم در کشورهای مختلف و دولت ها در مجامع بین المللی، بایستی تفکیک قائل شد.

وی تصریح کرد: همانطورکه شواهد و قراین نشان می‌دهد بعد از فجایع و جنایات وحشیانه اخیر رژیم صهیونسیتی، یک تلنگر جدی به ذهن‌های آگاه و بیدار مردم جهان زده شد و باعث شد که مردم دنیا در نوع نگاه به شرایط بین المللی و دیدگاه های خود نسبت به مظلومیت مردم فلسطین تجدید نظر داشته باشند.

سازمان ملل صرفا به صدور بیانیه اکتفا کرده و عملا اتفاق خاصی را نتوانسته رقم بزند

پژوهشگر بین الملل و‌ دکتری علوم سیاسی مسائل ایران بیان کرد: اما وضعیت جوامع بین المللی اوضاع رو به راهی نیست و متاسفانه به دلیل نفوذ فراوانی که رژیم صهیونسیتی دارد و همچنین ایالات متحده در موضوع حمایت از جنایاتی که درغزه انجام می دهند، ما شاهد هستیم که جوامع بین المللی مخصوصا سازمان ملل صرفا به صدور بیانیه اکتفا کردند و عملا اتفاق خاصی را نتوانستند رقم بزنند.

وی در ادامه افزود: حتی آنتونی گوترش، رئیس سازمان ملل متحد در سفری که به مصر داشت در جلوی گذرگاه رفح سخنرانی کرد و نسل کشی و جنایات رژیم صهیونسیتی را محکوم کرد اما عملا نه تنها که هیچ اتفاقی رخ نداد و حتی نماینده رژیم صهیونسیتی در سازمان ملل خواهان عزل آنتونی گوترش شد و اذعان داشت که وی صلاحیت ریاست بر سازمان ملل را ندارد.

سکوت برخی کشورها در برابر جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه باعث تشدید منازعات جنگی می‌شود 

اصغریان کاری، به پیامدهای منفی سکوت بعضی از کشورهای جهان در برابر جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه اشاره و تاکید کرد: این موضوع باعث تشدید منازعات در جنگ خواهد شد و قتل عام تعداد بیشتری از کودکان، زنان و افراد بیگناه و غیر نظامی در فلسطین را به دنبال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۵۷ کشور اسلامی و عربی در دنیا وجود دارد و تقریباً همه این کشورها سکوت کردند و حتی حاضر نیستند به دلیل حفظ منافع اقتصادی خود از حمایت رژیم صهیونسیتی دست بردارند قطعا این موضوع پیامدهای زیادی را به دنبال خواهدشد.

پژوهشگر بین الملل و دکتری علوم سیاسی مسائل ایران با اشاره به یکی از مهم ترین پیامدهای سکوت بعضی از کشورها در مورد فلسطین، تصریح کرد: مردم داخل سرزمین های اسلامی رهبران خود را به درستی رصد می کنند و آگاه می شوند که اینها با رژیم صهیونسیتی دست در یک کاسه دارند و هم پیمانان آنها هستند و براین اساس می شود گفت سکوت کشورهای اسلامی و عربی و سایر کشورها به معنای حمایت است و این سکوت به معنای رضایت است و اینکه جنایاتی که درحال رقم خوردن است مورد تایید آنها است، مطمئنا دامنه و عقوبت این جنایات دامن آنها را نیز خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: دنیا به جز اینکه در مقابل نسل کشی و جنایات وحشیانه رژیم صهیونسیتی نظاره گر باشد و در برابر این حجم از جنایات سکوت کند عملا هیچ رویکرد خاصی را دنبال نمی کند.

اصغریان کاری، تصریح کرد: روز جهانی کودک امسال درحالی گذشت که ما شاهد بودیم حدود ۵ هزار نفر از کودکان مظلوم و بیگناه فلسطینی به شهادت رسیدند اتفاقی که مردم دنیا را تکان داده است اما به دلیل زد و بندهای سیاسی، منافع اقتصادی و دست های پشت پرده ای که بین اسرائیل و کشورهای مختلف وجود دارد ما می بینیم که همگان مهر سکوت بر دهان زده اند و چشمان خود را در مقابل بزرگترین نسل کشی تاریخ بسته اند.

 اجتماعات حمایتی از مردم فلسطین باید بازتاب رسانه‌ای جدی داشته باشند

وی با اشاره به برگزاری تجمعات کوچک و بزرگ در کشورهای مختلف جهان و تاثیرگذاری آن، تصریح کرد: برگزاری این تجمعات زمانی تاثیرگذار خواهد بود که بازتاب رسانه‌ای جدی داشته باشد و به گوش مردم مظلوم غزه و فلسطین برسد.

پژوهشگر بین الملل و دکتری علوم سیاسی مسائل ایران افزود: هر چند برپایی اینگونه تجمعات قابل تحسین است اما اگر از برپایی این تجمعات نتوانیم بازتاب و انعکاس بزرگ و گسترده ای در سطح بین‌المللی داشته باشیم نتیجه مفید و موثری نمی توان گرفت و ما شاهد حرکت های خیلی کوچکی هستیم که خیلی مورد توجه رسانه های جهان و فلسطین قرار نمی گیرد.

وی اظهار کرد: اما برنامه هایی مثل؛ سخنرانی رهبر معظم انقلاب، سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل و سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی و سخنرانی ها و گزارشات فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب جهانی بسیار بالا و انعکاس عظیمی داشته است.

اصغریان کاری، با تاکید بر اینکه در نهایت تلاش های کشورهایی مثل ایران و افکار عمومی جهان به پذیرش آتش بس منجر شد، خاطرنشان کرد: برای اینکه حرکت های مردمی در رسانه‌ها بیشتر دیده شود باید الزاماً در اینگونه حرکت ها تجمیع اتفاق بیفتد و گستردگی به قدری باشد که نظر رسانه های بین المللی را به خودش جلب کند تا بازتاب های جدی و اساسی در دنیا داشته باشد.

خبرنگار دوست حصار

ارسال نظرات
پر بیننده ها