خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

ما به فرهنگ و مکتب شهدا نیاز داریم

همدان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه ما به فرهنگ و مکتب شهدا نیاز داریم، گفت: اسلام و انقلاب همواره به روحیه جهادی، شهادت و ایثارگری نیاز دارد.
کد خبر: ۹۵۶۴۰۰۱
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام الیاس نجاری در یادواره شهدای روستای توجغاز شهرستان ملایر با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار ستاد گرامیداشت شهدای آذربایجان اظهار کرد: فاصله برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها باید کمتر باشد و این برنامه‌ها باید به صورت مستمر و منظم برگزار شود چراکه ما به اینگونه برنامه‌های شهدایی نیازداریم و شهدا جزء مقربین هستند.

وی با بیان اینکه نقش شهدا در حیات ما تاثیرگذار است، با اشاره به خاطره‌ای از مادر شهیدی در شهرستان نهاوند گفت: عشق مادران شهدا به فرزندان شهید خود به گونه‌ای است که حاضر نیستند خانه‌ای که فرزند شهیدشان در آن زندگی کرده رها کنند چراکه هر لحظه نفس کشیدن در آن خانه یادآور خاطره فرزندشان است و زندگی در آن خانه را با هیچ جای دیگر عوض نمی‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ شهید روستای توچغاز گفت: نفس کشیدن در این روستا، محلات و یادواره‌ها از نعمات الهی است چراکه خداوند متعال با نگاه رحمت به این روستا که ۳۶ شهید تقدیم کرده نگاه می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرها، روستاها و محلات در حسرت این هستند که یک شهید داشته باشند و از حضور خانواده‌های شهدا بهره ببرند، افزود: اینکه چرا در زمان ۸ سال دفاع مقدس، ۸ هزار شهید از استان همدان در میادین حق علیه باطل حاضر شدند، جای مطالعه و بررسی دارد.

نجاری با تأکید بر مطالعه سیره شهدا افزود: اینکه شهدا با چه هدف والایی از جان خود گذشتند و در دفاع مقدس حضور یافتندبرای این بود که آنان پشتوانه دینی، اعتقادی و معنوی قوی داشتند.

وی با بیان اینکه ما به فرهنگ و مکتب شهدا نیاز داریم، تصریح کرد: اسلام و انقلاب همواره به روحیه جهادی، شهادت و ایثارگری نیاز دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: از جمله‌ دلایل موفقیت شهدای ما توسل به حضرت زهرا (س) بود، حضرت زهرا (س) انسان شایسته‌ای است که تمام اسما و صفات باری تعالی در ایشان تجلی پیدا کرده و شخصیتی است که شاهد و ناظر اعمال ما است.

 وی با بیان اینکه شهدا نیز شاهد ناظر بر اعمال ما هستند، اظهار کرد: خانواده شهدا بهتر از ما می‌دانند که شهدا زنده‌اند چراکه در زندگی آنها نقش و تاثیر دارند.

نجاری با اشاره به اینکه نام حضرت فاطمه (س) گره‌گشا است، گفت: هر گاه در جبهه برای حاج قاسم مشکلی پیش می‌آمد، شهید سلیمانی به حضرت زهرا (س) متوسل می‌شد و رزمندگان ما نیز در عملیات‌ها به حضرت زهرا (س) متوسل می‌شدند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار