خبرهای داغ:
حدیدچی:

بانو دباغ در راه حفظ آرمان‌های انقلاب و دفاع از ولایت پرصلابت ایستاد

همدان-فرزند بانوی مجاهد انقلابی مرضیه حدیدچی (دباغ) گفت: بانو دباغ از جمله زنان بزرگ ایران است که در راه حفظ آرمان‌های انقلاب و دفاع از ولایت ثابت قدم و پرصلابت ایستاد.
کد خبر: ۹۵۶۳۵۸۱
|
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حکیمه حدیدچی (دباغ) در هشتمین یادواره ۴۲ زن شهیده شهرستان ملایر اظهار کرد: افتخار می‌کنیم به زنانی که در دوران انقلاب و در طول هشت دفاع مقدس، ایستادند و در استمرا این نظام نقش موثری ایفا کردند و بانو دباغ نیز از جمله زنان بزرگ ایران است که در راه حفظ آرمان‌های انقلاب و دفاع از ولایت ثابت قدم و پرصلابت ایستاد.

وی افزود: مادرم دارای جسارت و شجاعت خاصی بود که باعث شد با نظر امام راحل و بزرگان همدان به عنوان فرمانده سپاه غرب کشور انتخاب شد.

فرزند بانوی مجاهد انقلابی مرضیه حدیدچی (دباغ) با بیان اینکه ظهور و بروز این شجاعت و صلابت بانو حدیدچی در جامعه مشهود بود، افزود: مادر با رشادت خاصی در این راه قدم گذاشت و مبارزه کرد و در هشت سال دفاع مقدس از سرزمین‌مان دفاع کرد و بعد از آن هر کجا که لازم بود، به شایستگی مسئولیت‌های خود را انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه مادرش تنها دختر خانواده و حافظ کل قرآن بود، بیان کرد: پدر مادری من تا زمانی که زندگی کرد، مستحبات را همچون واجبات می‌دانست و خانواده پدرم نیز بسیار مذهبی بودند و پدر و مادرم هر دو در شرایط مذهبی تربیت یافتند و هشت فرزند خود را نیز به همین شیوه پرورش دادند و معتقد بودند که باید آداب زندگی و معاشرت را به بهترین شکل ممکن فرا بگیریم.

حدیدچی گفت: بانو حدیدچی دباغ یکی از شاگردان آیت‌الله سعیدی و آیت‌الله صالحی بود و در کسوت فرماندهی فرمانده، نقش مادری و همسری، همسری نمونه و وفادار بود و به عنوان یک هموطن به هر نحوی کمک حال مردم بود.

وی با اشاره به اینکه ما زندگی بسیار سختی داشتیم و در زمان ساواک سختی‌های زیادی متحمل شدیم، بیان کرد: کسی باورش نمی‌شود در آن زمان پرویز نفر دوم ساواک همراه با ۲۰ نفر به منزل ما آمده بودند و در سخت‌ترین شرایط قرار داشتیم و فقط خدا می‌داند چه سختی‌هایی بر ما گذشت.

* مقاومت بانوان فلسطینی برگرفته از الگوی مقاومتی زنان ایرانی و زنان شهیده است

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به وجود دو گفتمان شرقی و غربی در خصوص زن در دنیای امروز، اظهار کرد: زن ایرانی یک مسیر جدید و یک تابلوی دلنشین در برابر نه شرقی نه غربی به جهان نشان داد و ثابت کرد که هم سرشار از عاطفه و رحمت است و هم در میدان‌های بزرگ حماسه و شهادت حاضر می‌شود و می‌تواند مردانه‌ترین فتوحات را داشته باشد.

سلمان اسماعیلی گفت: زنان ایرانی نشان دادند که هم در ساحت مقدس خانواده می‌توانند یک خانواده متعادل را معرفی کنند که از دل آن هزاران مرد تاریخ‌ساز به دنیا معرفی شوند و هم می‌توانند در ساحت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در مردانه‌ترین قله دفاع، جان شیرین خود را برای آرمان‌هایشان به میدان آورند.

وی با بیان اینکه زن ایرانی یک زن خانه‌نشین و شهروند درجه دو و در حاشیه نیست، بلکه عمل‌گرا است، افزود: زنان مقاوم ایرانی از شخصیت‌های تراز اول زنان عالم همچون حضرت زهرا(س)، زینب کبری(س) و حضرت خدیجه(س) درس گرفته‌اند و به معنای واقعی کلمه معلم ثانی زنان عالم هستند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به مقاومت و ایستادگی زنان فلسطین در مقابل جنایات رژِم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: این مقاومت و ایستادگی بانوان فلسطینی که دنیا را متحیر و متعجب کرده، برگرفته از الگوی مقاومتی همچون زنان ایرانی و زنان شهیده ایران است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنان بزرگی همچون «مرضیه حدیدچی دباغ» به عنوان شخصیتی بی‌نظیر در تمامی ابعاد یک بانوی کامل اسلامی، گفت: وی نه تنها در صحنه‌های دفاع از امام راحل و انقلاب و نقش‌آفرینی‌های بی‌نظیر و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، حتی در خارج از مرزها نامی درخشان دارد.

به گفته وی؛ بانو حدیدچی دباغ به حکم امام راحل بعد از پیروزی انقلاب فرمانده سپاه همدان شد و بعد از آن نیز سوابق ارزنده ایشان در خدمت به این نظام بر کسی پوشیده نیست.

معاون استاندار همدان وجود مادران، همسران و دختران شهدا را افتخاری بزرگ برای نظام انقلاب اسلامی و شهرستان ملایر برشمرد و تصریح کرد: ما امروز به وجود زنانی که در ساحت‌های مختلف در پیشبرد اهداف نظام و کشور تاثیرگذارند، افتخار می‌کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه زنان در عرصه‌های سیاسی می‌توانند پرقدرترین کانون‌های امیدآفرین برای همسران و فرزندان خود باشند، افزود: امروز دشمن در عملیات جنگ روانی، به دنبال ناامیدی مردم است و می‌خواهد مردم را از مشارکت در صحنه‌های سیاسی همچون انتخابات ناامید کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار