کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت باید به بنگاه‌داری بانک‌ها پایان دهد؛ زیرا در شرایط کنونی یکی از عوامل ایجاد تورم بانک‌ها هستند
کد خبر: ۹۵۶۴۱۸۴
|
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی فریادی کارشناس  گفت: بانک‌ها باید فاصله خود را از مردم کوتاه و به مطالبات مردمی رسیدگی کنند تا بتوان مشکلات مردم را کمتر کرد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بانک‌ها امروز در پی بنگاه‌داری و انجام امورات خود هستند و توجهی به نیازهای مردم ندارند، درواقع باید گفت منابع بانک‌ها برای خودشان هزینه می‌شود و این مورد باعث می‌شود تا با رشد نقدینگی تورم ایجاد شود.

 

وی بیان داشت: دولت باید به بنگاه‌داری بانک‌ها پایان دهد؛ زیرا در شرایط کنونی یکی از عوامل ایجاد تورم بانک‌ها هستند؛ چون سرمایه‌ای که در بانک‌ها وجود دارد باید به سمت تولید پیش برود؛ ولی به سمت سرمایه‌داری پیش می‌رود.

 

فریادی گفت: بانک‌ها باید به‌عنوان مولد تولید عمل کنند و قلب تپنده پیشرفت در جامعه باشند تا بتوان از طریق توزیع مناسب اعتبارات در جامعه بتوان پیشرفت همه‌جانبه ایجاد کرد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: آنچه امروز در بانک‌ها انجام می‌گیرد در جهت منافع مردم نیست و فقط به رشد سرمایه‌داری کمک می‌کند؛ چنین شیوه بانکداری نیازمند اصلاح و حرکت به سمت حفظ منافع مردم است.

 

وی تصریح کرد: نیازمند اصلاح شیوه‌های بانکداری هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم که بانک‌ها به نیاز مردم پاسخ داده و در جهت منافع جامعه و کمک به پیشرفت کشور حرکت کنند و این مورد نیازمند اصلاح اساسی در بانک‌ها است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار