خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان بر درخواست اعتبار در سفر ریاست جمهوری برای جاده طرود تاکید کرد و افزود: ایمن سازی محل تردد یوز پلنگ توسط این اداره کل در حال اجراست.
کد خبر: ۹۵۶۴۷۱۸
|
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

جاده پرخطر طرود شاهرود نیازمند توجه ویژه مسئولان/ایمن سازی محل تردد یوز پلنگبه گزارش خبرنگار بسیج، امیر عمیدی در نشست خبری در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی شرق استان در شاهرود با گرامیداشت ۲۶ آذر تا ۲ دی ماه هفته حمل و نقل و راهداری، با بیان اینکه در شرق استان در حوزه حمل و نقل با وجود راه آهن و راه و شهرسازی و فرودگاه زنجیره تکمیل است، افزود: در این هفته برنامه‌های محوری انجام شده که رژه خودرو‌های راهداری و گلباران قبور شهدا و همایش تجلیل از راهداران انجام شده است.
او با بیان اینکه ۱۰ راهدارخانه در گردانه‌های برف گیر شرق استان برای خدمت رسانی به مردم مستقر هستند، به ۴۱ پروژه راهسازی با اعتبار ۵۳۹۸ میلیارد ریال اشاره و اظهار کرد: ۲۵ پروژه در راستای ایمنی و بقیه نگهداری راه‌ها است که نگهداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و مستمر است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان با اشاره به طرح‌های نوروزی و تابستانی و زمستانی برابر دستورالعمل‌های ابلاغی، تصریح کرد: هدف این طرح‌ها با توجه به نوع ترافیک نیاز به عملیات راهداری با عنوان طرح خدمات به مسافران است.
او ترافیک نوروز سال گذشته را نسبت به حجم تردد بعد از کرونا افزایش و البته هشت درصد کاهش تصادفات را داشتیم، افزود: امسال ۳۸ درصد در کل استان کاهش تصادفات فوتی داریم که زحمت حوزه راهداری و همکاری با پلیس راه است.
عمیدی ۲ هزار ۲۱ کیلومتر راه را در شرق استان عنوان کرد و گفت: ۳۱۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۹۰ کیلومتر راه روستایی، ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی و ۹ گردنه وجود دارد.
جاده پرخطر طرود شاهرود نیازمند توجه ویژه مسئولان/ایمن سازی محل تردد یوز پلنگاو ادامه داد: طی سه مرحله بارش قبل از شروع طرح زمستانی در جاده شاهرود و آزادشهر و توسکستان و کالپوش داشتیم و با آمادگی کامل بودیم و حتی کمک به استان گلستان هم دادیم.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان به فعالیت ۹۰ نیروی شرکتی قرارداد راهداری و ۱۳۰ نیروی ستادی در این طرح اشاره کرد و افزود: نگهداری راه همه ساله با تخصیص اعتبار از محل استانی و کشوری انجام می‌شود که اگر متوقف شود مشکلات عدیده را ایجاد می‌کند و لکه گیری و ایمن سازی راه‌ها در این راستا انجام می‌شود.
او با بیان اینکه پیمانکاران این اداره کل اکثرا بومی هستند، اضافه کرد: پنج نقطه پر تصادف در شرق استان شناسایی شده که از مجموع ۷۱ نقطه پر خطر استان است که آشکارسازی نقاط در دستور کار است و ساماندهی و اصلاح آن‌ها ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
او به پنج نقطه پر خطر شرق استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سه نقطه که دو نقطه آن در جاده عباس آباد کاهک بوده با تخصیص اعتبار در دولت سیزدهم برطرف شده و نقاط قبلی ما تصادفات به صفر رسید و پنج نقطه جدید در دستور کار داریم.
عمیدی با اشاره به ۸۲ کیلومتر لکه گیری و آسفالت راه‌ها و ۲۱ کیلومتر در دست اقدام است از ابتدای سال، گفت: اعتبار این ۱۰۳ کیلومتر، ۲۵۸ میلیارد تومان است.
جاده پرخطر طرود شاهرود نیازمند توجه ویژه مسئولان/ایمن سازی محل تردد یوز پلنگاو به تعریض محور مجن از نکارمن به سمت سه راهی تاش مجن با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان نیز اشاره کرد و افزود: تا سال آینده این پروژه به بهره برداری می‌رسد و ساماندهی تقاطع تاش و مجن انجام شد که تصادفات فوتی به صفر و خساراتی هم نبوده است.
او به محور شاهرود طرود با ۱۴ نفر فوتی از ابتدای سال تاکنون به عنوان پرحادثه‌ترین محور شرق استان است نیز اشاره کرد و ادامه داد: این مسیر، راه روستایی بوده و در سال‌های مختلف برخی نقاط آن به راه اصلی تبدیل شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای این جاده اشاره کرد و افزود: ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقا محور به محور اصلی تخصیص تا عریض شده و پروژه پیشرفت خوبی داشته و تخصیص اعتبار مشکل دارد که در سفر دوم ریاست جمهوری امیدواریم تخصیص بگیریم تا کیلومتر ۶۵ انجام و ۱۲ کیلومتر در دو فاز در حال انجام است.
او خط کشی محور و نصب دوربین را درخواست داشتیم تا کنترل سرعت انجام و آخرین پیگیری ما تخصیص پنج دوربین مصوب شده است که نصب شود.
عمیدی به شانه سازی محور با اعتبار ۳۰ میلیاردی سازمان راهسازی و ۹ میلیاردی استان که مناقصه ۱۰ کیلومتر توسط سازمان بنیه فنی اشاره کرد و گفت: با توجه به معادن موجود در این مسیر اداره صنعت معدن نیز به کمک به تعریض جاده آمده و ۳۰ کیلومتر در سه فاز ۱۰ کیلومتری نیز به این اداره واگذار شده است.
او به مشارکت با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این محور ۱۲۰ کیلومتری برای شانه سازی که ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد نیز اشاره کرد و افزود: پروژه چالش اعتباری دارد و در سفر دوم ریاست جمهوری تلاش داریم اعتبار لازم را مصوب نماییم.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان به تکمیل احداث پل گلوگاه جاده مشهد شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: از سازمان راهداری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که امیدواریم تا یکسال آینده انجام شود.
او به جاده میامی به جاجرم و احداث پل کالشور اشاره کرد و افزود: عقد قرارداد انجام شده و در حال احداث با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان است.
عمیدی به حل مشکل فوق العاده خاص راهداران توجه داد و ادامه داد: با دستور وزیر راه تبعیض فوق العاده خاص نیرو‌های راهداری با تخصیص اعتبار حل شده و پرداختی‌ها با احکام جدید که حق این عزیزان است با تلاش استاندار و مکاتبه با وزیر و پیگیری نماینده به نتیجه رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان در خصوص آزاد راه حرم تا حرم نیز گفت: مطالعات اولیه این طرح از سمنان تا نیشابور انجام نشده است و شایعاتی که مطرح می‌شود بی اساس است.
او با اشاره به اینکه رتبه سوم کشوری در حوزه مسکن داریم، به صرف ۴۳ میلیارد تومان هزینه بابت محیط زیست و یوز پلنگ توسط این اداره کل اشاره کرد و افزود: آشکار سازی نقطه‌ای یوزپلنگ را انجام دادیم و تمام تلاش‌ها انجام شده و شش دوربین با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان فعال خواهد شد و ۱۰ کیلومتر روشنایی ایجاد می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان به تعریض انتهای شهرک شهید بهشتی شاهرود اشاره کرد و افزود: قرار بود همه دستگاه‌ها وارد شوند و در آخرین جلسه فرمانداری تخصیص نزدیک به ۹ میلیارد تومانی را داده تا روستای اردیان انجام و تلاش داریم قبل از عید اقدامی انجام شود.
او در خصوص ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیز با اشاره به اینکه راه آن احداث شده، اما پیمانکار مطالبه دارد و تخصیص کم است، به پیگیری تکمیل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی شرق استان نیز توجه داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها