انتظاری چند ساله که با آغاز فصل سرما برای گازدار شدن منازل ساکنین ۷ روستای بخش جنگل در شهرستان رشتخوار همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۶۶۰۶۹
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از رشتخوار، عدم اتصال گاز به منازل مردم در ۷ روستای باقیمانده بخش جنگل (فاقد گاز) ساکنین این روستاها را این روزها با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

 کمبود سوخت‌های جایگزین و عدم سهولت تأمین این سوخت‌ها باعث شده تا مردم مشکلات عدیده‌ای را در روزهای نخست زمستان ۱۴۰۲ متحمل شوند.

 روستاهای آهنگران، چاه‌شور، علی‌نقی علیا، علی‌نقی سفلی، دو چاهی علیا و دو چاهی سفلی و روستای حوض کرم در بخش جنگل رشتخوار ۷ روستایی هستند که از نعمت گاز بی‌بهره‌اند.

 علی بخشی‌زایی یکی از روستاییان با اشاره به اینکه با آغاز فصل زمستان همچنان گاز خانگی به منازل مردم در روستاهای فاقد گاز بخش جنگل تزریق نشده است، گفت: امروز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم در بخش جنگل در ۷ روستای فاقد گاز عدم بهره‌مندی از نعمت گاز است، با وجود لوله‌کشی و پایان کار انتقال گاز به روستاها اما اتصال گاز به منازل همچنان در بلاتکلیفی است.

 وی با تأکید بر اینکه مردم با قول‌های داده شده در انتظار اتصال گاز منازل در فصل زمستان بودند، عنوان کرد: مسئولان قول دادن تا در آغاز فصل زمستان گاز منازل در روستاهای بخش جنگل و ۷ روستای فاقد گاز این بخش کار آن به اتمام برسد، اما هم‌اکنون همچنان مردم در انتظار اتصال گاز به منازل هستند.

 تأمین سوخت‌های جایگزین و مشکلات مردم در روستاها

 سالاری شهروند دیگری که چشم‌به‌راه اتصال گاز به روستایشان اظهار کرد: لوله‌کشی گاز در بیشتر منازل روستاهای بخش جنگل انجام شده و ما هم‌اکنون در انتظار این هستیم که مسئولان نسبت به تزریق گاز در منازل و گازدار کردن علمک‌ها اقدام کنند.

 وی به مشکلات سردی هوا و تأمین سوخت نیز اشاره و یادآور شد: مردم به‌خاطر اتمام لوله‌کشی و انتقال گاز به روستاها نسبت به تأمین سوخت جایگزین گاز و ترمیم وسایل گرمایشی خود از جمله بخاری‌های نفتی چراغ‌های نفتی و …. اقدام نکردند، و انتظار برای گاز منازل ادامه دارد.

 بهره‌مندی مردم روستاهای جنگل از گاز تا قبل از دهه فجر

 مهدی حسن‌زاده، رئیس اداره گاز رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی اعلام کرد: شبکه‌های انتقال گاز در این روستاها هم‌اکنون گازدار شده و باید برای تکمیل طرح حدود ۱۰۰۰ علمک گازدار شوند و پس از علمک‌ها باید به‌صورت کامل انجام شود و بعد از ایمن‌سازی ان‌شاءالله تزریق گاز به منازل انجام خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: سرقت گاز یکی دیگر از مشکلات خطرآفرین است که نباید به‌هیچ‌عنوان رخ دهد، چرا که فشار بالایی به شبکه وارد می‌کند، ان‌شاءالله پس از تست و کارشناسی گاز منازل در این روستاها در دهه فجر وصل خواهد شد.

 رشتخوار در یک‌قدمی بهره‌مندی صددرصدی از نعمت گاز

 حسین باهوش، فرماندار رشتخوار دررابطه‌با موضوع اتصال گاز در روستاهای بخش جنگل، با تأکید بر اینکه رشتخوار در آستانه صددرصدی بهره‌مندی از نعمت گاز است، عنوان کرد: در موضوع روستاهای فاقد گاز در جنگل هم اکنون در انتظار اتصال گاز به منازل مردم شریف است، در حوزه اجرایی این طرح کاری نمانده لوله‌ها گازدار و تنها باید المک‌ها زده شود که قبل از دهه فجر در زمستان ان‌شاءالله امیدواریم این طرح نیز به بهره‌برداری برسد و ما روستای فاقد گاز در سطح شهرستان نداشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها