خبرهای داغ:
حجت الاسلام صابری اراکی:

شهید قیطاسی برای دفاع از ولایت در اسارت دشمن به شهادت رسید

همدان-استاد حوزه و دانشگاه کشور گفت: شهید علی احمد قیطاسی ۲۶ سال در دوران رژیم بعثی عراق اسارت کشید و در همان جا هم به خاطر دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۹۵۶۶۱۳۶
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی در مراسم یادواره شهدای امیران قله بازی دراز و العماره عراق شهیدان علی محمد و علی احمد قیطاسی اظهار کرد: خانواده شهیدان قیطاسی با تقدیم دو شهید و یک جانباز به خاطر دفاع از ولایت انقلاب و تمامیت عرضی جمهوری اسلامی دین خود را به مردم و کشورمان جمهوری اسلامی ادا کردند.

وی بیان کرد: ما باید در همه لحظات از خدا بخواهیم که ذره‌ای ما را به خودمان واگذار نکند و یاد شهدای کربلا و انقلاب اسلامی و دفاع از مظلومان جهان را از وجود ما خارج نسازد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شهید علی احمد قیطاسی ۲۶ سال در دوران رژیم بعثی عراق اسارت کشید و در همان جا هم به خاطر دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و دیگر برادرش علی محمد قیطاسی هم پس از سال‌ها درد جانبازی به شهادت رسید و برادر سوم هم به نام حاج محمود قیطاسی در حال حاضر جانباز شیمیایی است و این نشان از روح و افکار بزرگ این خانواده دارد.

وی افزود: اگر در جامعه امروز ما مفاسد اخلاقی، اختلاس، تهمت و دروغ و بی‌حجابی رواج پیدا کرده، نتیجه این است که خداوند ما را به خودمان واگذار کرده و از آرمان شهدا و انقلاب اسلامی دور افتاده‌ایم.

صابری اراکی با بیان اینکه جهاد کبیر و نبرد با مدل‌های کفر و الحاد و دشمنان دین اسلام یکی دیگر از گونه‌های جهاد است، گفت: متاسفانه طی این سال‌ها برخی در این زمینه کوتاهی زیادی کردند و تذکر رهبر معظم انقلاب در زمینه تهاجم و شبیخون فرهنگی جدی نگرفتند.

وی ادامه داد: دشمنان با توطئه و نفوذ، مدل‌های ضد دین را در زندگی مردم قرار دادند و ما امروز وظیفه داریم با شهدا عهد و پیمان ببندیم که اهل جهاد کبیر باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان با نفوذ در غذاهای ما ذائقه‌ها را تغییر دادند، با نفوذ در پوشش ما شیوه لباس پوشیدن ما را تغییر دادند، بازی‌های کودکان را به مسیر سراسر منفی کشاندند و با نفوذ در ساخت وسازهای ما ساختمان‌های ما را بر اساس تفکر غرب طراحی کردن و امروز جامعه ما  نیازمند برگشت به غیریت دینی است تا کسی جرأت نکند لباس دشمن توحید و دین بر قامت کند.

 وی تشنه شهادت بودن را گام نخست در رسیدن به درجه شهادت دانست و نمونه‌های آن را شهیدان حاج قاسم سلیمانی و شهید سید رضی موسوی و برادان قیطاسی و هزاران شهید کربلای ایران عنوان کرد و گفت: کسی که تشنه شهادت است عنوان و پست و مقام برایش مهم نیست، مجذوب دنیا نمی‌شود، ربا نمی‌خورد، محتکر نمی‌شود و زرق و برق و تجملات دنیا چشم او را نمی‌گیرد.

صابری اراکی بصیرت را گام بعدی در رسیدن به شهادت ذکر کرد و با اشاره به شهادت شهید بزرگوار سید رضی موسوی مستشار ایرانی در جبهه مقاومت در حمله تروریستی رژیم کودک کش صهیونیستی در محله زینبیه سوریه گفت: رژیم تروریستی اسرائیل و امریکا فکر می‌کنند با ترور و به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت راه به جایی می‌برد غافل از آنکه مظلومیت مردم غزه حتما  پیروزی به همراه  دارد و این پیروزی نزدیک است.

وی هزینه کردن را گام سوم در به دست آوردن مقام شهادت دانست و با بیان اینکه برای رسیدن به شهادت باید از اشرافی‌گری و عافیت طلبی گذشت، گفت: امروز باید مراقب باشیم زیرا دشمنان، ولایت را هدف قرار داده‌اند و ما نباید رهبری و سکاندار کشتی نظام را فراموش کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اختلاس، بی‌حجابی و فعالیت علیه نظام اسلامی اخبار خوبی نیست، اضافه کرد: ما نباید در جامعه شاهد باشیم عده‌ای مسئول باشند ولی رهبری فروشی، شهید فروشی و جانباز فروشی کنند و خود و فرزندانشان برای شبکه‌های دشمن خوراک خبری درست کنند، باید مراقب بود که گیرنده‌های ما به سمت غرب و دشمنان دین اسلام و انقلاب نباشد.

در پایان این مراسم حسینیه هیئت متوسلین وعَلَمکشان حضرت اباالفضل العباس(ع) و کانون فرهنگی مذهبی شهیدان قیطاسی در مساحت ۲۵۰ متر برای مراسم‌های فرهنگی و مذهبی افتتاح شد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار