خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خراسان‌جنوبی گفت: الگوی سوم زنان، مورد تأکید مقام معظم رهبری، آزمون‌های متعدد را با موفقیت پشت سر گذاشته و سربلند عبور کرده است.
کد خبر: ۹۵۶۶۱۴۲
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، فهیمه زنگویی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، زن در الگوی سوم زن مسلمان ایرانی اسلامی، نقش آفرین، جریان ساز و تمدن ساز است.

وی با اشاره به ویژگی‌های رفتاری حضرت ام البنین (س) از ایشان به عنوان یک زن الگوی سوم یاد کرد و اظهار داشت: این الگو‌ها باید به درستی برای دختران و زنان جوان ما معرفی شوند.

مدیرکل بانوان استاندای تصریح کرد: زن در الگوی سوم، می‌تواند با تأسی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) نقش آفرین باشد همچنان که بانوان ایرانی این نقش را در دوران انقلاب و دفاع مقدس ایفا کردند.

زنگویی از مادران و همسران شهدا به عنوان نمونه‌هایی از زنان تأثیر گذار و همتراز الگوی سوم یاد کرد.

وی، از تمدید مهلت ثبت‌نام در دومین کنگره ملی زنان تأثیرگزار تا هشتم دی ماه خبرداد و با بیان اینکه این کنگره همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که کنگره استانی را ۱۳ دیماه به مناسب ولادت حضرت زهرا (س) همزمان با کنگره ملی برگزار کنیم.

مدیرکل بانوان استانداری با اشاره به اینکه در این کنگره ما به دنبال این هستم که بانوان شاخص استان را در بخش‌های هشت گانه معرفی کنیم، اظهار داشت: کاندیدای بانوان استان سه برابر ظرفیت اصلی به مرکز معرفی خواهند شد و افراد نهایی برگزیده هم توسط شورای داوری کشوری در پایتخت انتخاب می‌شوند.

زنگویی ادامه داد: دبیر علمی جشنواره مشغول ارزیابی بانوان موفق و تأثیر گذار در عرصه‌های فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم پژوهش و فن آوری، سیاست گذاری و حکمرانی و ورزش می‌باشد.

وی افطود: علاقه‌مندان برای شرکت در این کنگره می‌توانند تنها با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://www.banooiran.ir به صورت خوداظهاری نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

وی با تأکید بر ثبت نام زنان توانمند روستایی و عشایری در این کنگره، اظهار کرد: درخواست داریم بانوان خانه دار و مادرانی که الگوی مناسب برای یک بانوی تأثیرگذار هستند، حتماً در سامانه کنگره نام نویسی کنند.

مدیرکل بانوان خاطرنشان کرد: هر بانویی در هر زمینه‌ای خودش را شاخص می‌داند، می‌بایست نسبت به ثبت نام اقدام کند و خود را محدود به بخش‌های معرفی شده نکند.

زنگویی متذکر شد: از جمله اهداف برگزاری کنگره بانوان تأثیرگذار تقویت جریان انقلابی بانوان، معرفی بانوان نخبه بدون سوگیری‌های مختلف، توسعه فرآیند شناسایی زنان، فراهم سازی زمینه ارتباط بین نخبگان و کنشگران برای پوشش خلأ‌ها در جامعه زنان و ایجاد گفتمان صحیح در حوزه زن و خانواده است.

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان در حاشیه کنگره هم خبر داد و گفت: کلیپ‌های هنرمندانه از بانوان شاخص هم ساخته می‌شود و چهره‌های اثرگذار در فضای مجازی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها