خبرهای داغ:
معصوم علیزاده خبر داد

برگزاری دومین جشنواره صنایع دستی بسیج هنرمندان همدان

همدان-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: همزمان با هفته بصیرت، دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی باهمکاری بسیج هنرمندان در قالب محصولات وتولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۶۹۴۰
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن معصوم علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص دومین جشنواره صنایع دستی بسیج هنرمندان همدان، ضمن گرامیداشت هفته بصیرت و روز جهانی شدن ملایر اظهار کرد: صنایع دستی برگرفته از روح و موضوعی است که یک هنرمند از درون خود با تفکر درونی خود محصولی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی ریشه در هویت ما دارد، افزود: باید به صنایع دستی رونق بیشتری دهیم تا به اقتصاد خانواده کمک کنیم و این نیازی به سرمایه‌گذاری کلان ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: همزمان با هفته بصیرت، دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی با همکاری بسیج هنرمندان و در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رویداد سه گام به زودی در شهر لالجین انجام می‌شود، ابراز کرد: ۲۵ نفر از هنرمندان مشاغل خانگی همدان در ۱۲ رشته آثار صنایع‌دستی خود را در دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج هنرمندان همدان از روز یکشنبه 10 دی ماه به مدت یک هفته از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در فرهنگسرای شهید آوینی شهر همدان به نمایش می‌گذارند.

معصوم علیزاده هدف از برپایی این جشنواره را حمایت از صنایع دستی و هنرمندان مشاغل خانگی همدان دانست و عنوان کرد: گلیم‌بافی، صنایع چرم، نازک‌کاری، البسه محلی، کلاش‌بافی، ارغوان‌بافی و میناکاری از جمله رشته‌های منتخب در این جشنواره برای حضور در نمایشگاه است و به منتخبین جوایزی اهداء می‌شود و  برترین‌های استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه حسب دستور رئیس جمهور ایجاد یک بازارچه صنایع‌دستی در ورودی هر شهری در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: بازارچه‌های دائمی همدان، ملایر و نهاوند در دستور کار است که تاکنون ۱۹ بازارچه موقت و ۱۲ بازارچه دائمی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بیان کرد: جشنواره صنایع دستی بسیج زمینه را برای هنردوستان فراهم می‌کند تا هنر خود را در سطح ملی و جهانی به نمایش بگذارند و با هنرهای خود باعث سربلندی کشور می‌شوند.

وی گفت: ۱۸۶ قطعه ۵۰ متری در جوار شهرک صنفی شماره۲ همدان با همکاری شرکت شهرک‌ها و انجمن صنایع دستی استان همدان با قیمت مناسب در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد؛ این قطعات در سه طبقه برای فروش، استقرار کارگاه و نمایشگاه دائمی پیش‌بینی شده است که ۹۰ قطعه دیگر از این زمین‌ها طبق دستور و حمایت استاندار همدان در آیین نکوداشت پیشکسوتان صنایع دستی استان همدان مصوب شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار