شاهرود_ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تهیه و توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم به مناسبت روز زن گفت: سازمان اوقاف از موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری و ازدواج آسان حمایت جدی دارد.
کد خبر: ۹۵۶۷۴۳۳
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی قرار دوازدهم در کشور/حمایت سازمان اوقاف از جوانی جمعیت و فرزندآوریحجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه برنامه اهدا ۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های سادات شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار بسیج، با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، اظهار کرد: در مجموعه سازمان اوقاف با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه هر ماه برنامه‌ای با عنوان قرار دوازدهم و عهد با امام زمان (عج) با هدف حمایت از اقشار مختلف برگزار می‌شود.
او افزود: محور این برنامه اهدا بسته‌های معیشتی است که امروز در سراس کشور حدود ۲۰ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته بیش از یک میلیون تومان توسط معتمدین و هیات امنا محلات بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تهیه جهیزیه از محل موقوفات برای زوج‌های جوان نیز در این طرح است که از ابتدای امسال حدود هزار سرویس جهیزیه شامل کالا‌های اساسی ایرانی به ارزش هر سرویس ۴۰ میلیون تومان تهیه و توزیع می‌شود که امروز در شهرستان شاهرود از محل موقوفات ۱۰ سرویس جهیزیه به زوج‌های سادات تحویل می‌شود.
او به آزادی زندانیان، توزیع بسته‌های فرهنگی و عفاف و حجاب، توزیع کتاب در این طرح اشاره و با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر موضوع جوانی جمعیت و تشویق ازدواج آسان، گفت: در بُعد فرهنگی و ترویج این امور اقدامات فراوانی انجام و اعزام مبلغ و تولید محتوا در فضای مجازی اتفاقات خوبی انجام شده است.
عادل خاطر نشان کرد: در تشویق وقف در این زمینه مسکن و ازدواج و کمک هزینه ازدواج فعالیت‌هایی انجام شده و در امامزادگان فضای اتاق عقد برپا شد که برنامه عقد رایگان برای زوج‌ها اجرا و در تولید مسکن با هماهنگی با نهاد‌های متولی در نهضت ملی مسکن برای زوج‌های جوان نخبگانی دانشگاهی و طلاب تلاش‌هایی شده و کار پیش می‌رود و در برخی شهر‌ها تفاهم نامه بین سازمان مسکن و شهرسازی و ادارات کل اوقاف انجام شده تا مشکل مسکن با کمک خیرین برای این قشر حل شود.
او به بحث فرزندآوری نیز اشاره کرد و افزود: توزیع شیر خشک و ملزومات برای نوزادان و مادران و هدیه تولد را داریم و فرهنگ سازی در این زمینه با برنامه‌های فرهنگی انجام و مصوباتی برای حمایت خانواده‌های دارای فرزند چهارم به بالا توسط سازمان اوقاف انجام و موقفاتی در سالجاری برای حمایت از خانواده‌های فرزند دار و زوج‌های جوان انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها