خبرهای داغ:
دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای خبرنگار غزه؛
ابطحی عنوان کرد: دنیای جدید با هندسه نوین قدرت در حال شکل گیری است و ما موظفیم سهم این ملت را محقق کنیم.
کد خبر: ۹۵۶۸۷۰۹
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز یادواره شهدای خبرنگار غزه با حضور دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی، سرهنگ طاهرخانی جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و جمعی از مسوولان استان و اصحاب رسانه استان قزوین در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

سردار ابطحی دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی در همایش شهدای غزه با اشاره به شکل گیری نظم نوین جهانی گفت: دنیای جدید با هندسه نوین قدرت در حال شکل گیری است. زمانی استالین چرچیل و روزولت و استالین نشستند و برای ما تصمیم گرفتند. ما موظفیم سهم این ملت را محقق کنیم. اتفاقات غزه سهم آن جهانی است که هندسه نوین قدرت برای آن می جنگند.

وی تشریح کرد: در سال ۱۹۱۶ سایکش و پیکو با هم ملاقات داشتند و برای فروپاشی دولت عثمانی تقسیم کار کردند و سال ۱۹۱۷ در بیانیه بالفور تشکیل دولت یهود شکل گرفت. در شکل گیری رژیم صهیونیستی چند گروه تروریستی به فلسطین منتقل شدند و گروه های مختلف برای جنایت خود ارتش درست کردند و ملت نداشتند لذا از نقاط مختلف دنیا افرادی را به سرزمین های اسلامی برای ملت سازی کوچاندند.

ابطحی گفت: در جامعه یهود نژاد پرستی موج می زند، از سال ۱۳۴۸ تا امروز یک دولت یهود سکولار بودند اما امروز دولت نتانیاهو یک دولت یهود دینی تشکیل دادند. یهودیان انسانهای غیر یهود را حیوان هایی انسان نما می خوانند. با فروپاشی عثمانی، جهان اسلام برای نجات فلسطین قیام کردند. لذا ملی گرایان عرب در بین کشورها قیام کردند و گفتند قضیه فلسطین یک موضوع عربی است و به سایر مسلمانان ارتباطی ندارد و ۷۰۰میلیون مسلمان را کنار گذاشتند.

دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حجم سرزمین های اشغالی ۸۰ هزار کیلومتر مربع در سینا، ۵ هزار کیلومتر در کرانه باختری، ۱۲۰۰ کیلومتر در جولان اشغال شد و تقریبا به ۵ برابر سرزمین های اشغالی در اختیار اسراییل قرار گرفت. در سال ۱۹۷۶ با خیانت اعراب شکست خورد.

ابطحی یادآور شد: در سال ۱۹۷۴ جمال عبدالناصر یاسر عرفات را به مسکو برد و اعلام کرد قضیه فلسطین را خود فلسطینیان حل کنند. لذا در اردن ملک حسین تعداد زیادی از فلسطینیان آوراره را قتل عام کردند.

وی تشریح کرد: سپس عده ای به لبنان اخراج شدند. جنبش فتح دچار انشقاق شدند و هر گروه مسوول اجرای برنامه های قدرت های فرا منطقه ای شدند. تمام جهان عرب دچار انشقاق شده که داستان فلسطین را عملا تمام شده دانستند.

دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صلح کمپ دیوید، کارتر و انور سادات در کنار هم ایستادند. امام خمینی (ره) چهار برنامه هجومی اعلام کردند و این صلح را مصیبت بزرگ نامیدند. سفارت اسراییل را در تهران تبدیل به اولین سفارت فلسطین در جهان کردند. لذا برای مهار ایران جنگ عرب و عجم راه انداختند، سپس جنگ اسلام و مجوس اجرا شد و دیگر مسئله قدس را به حاشیه برد.

ابطحی افزود: با عملیات بیت المقدس خرمشهر آزاد شد، اسراییل ترسید و برای کنترل مرزها از ناقوره وارد بیروت شد و با ۲ نفر تلفات لبنان را فتح کرد تا از طرابلس لبنان رزمندگان فلسطین را به الجزایر و بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر دورتر از اسراییل بردند.

وی تبیین کرد: با چندین عملیات در مقر ارتش اسراییل و تفنگداران اسراییل چیزی بنام حزب الله خلق شد که کل لبنان را آزاد کرد و به نقطه صفر مرزی رسیدند. لبنان برخلاف حرکت جنبش های فلسطین برمبنای اسلام استعمار و استکبار ستیز حرکت کردند که رمز موفقیت آنها نسبت به فلسطینیان اسلام نفی سلطه بود.

دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: سپس غزه را زیر نظر کرانه باختری بردند تا ایران را در تنگنا قرار بدهند. حمله به عراق و افغانستان شروع شد، برای شکست ایران طرح شکستن پنجه گرگ را اجرا کردند. در جنگ ۱۱ روزه، ۲۲ روزه و. ۵۱ روزه شکست خوردند.

ابطحی در پایان گفت: متوجه شدند که علیه مقاومت نمی توانند بجنگند لذا از جامعه مسلمان نیروهایی بنام داعش خلق کردند اما سخت ترین نبرد با درایت سردار سلیمانی شکست خورد. مقام معظم رهبری فرمودند؛ کرانه باختری را مسلح کنید تا جایی که ۶۰ درصد ارتش اسراییل در این نقطه زمین گیر شدند.

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها