فرماندار گناباد گفت: در ۸ سال گذشته به‌منظور اجرای طرح ملی مسکن، ۱۹ قطعه زمین در گناباد واگذار شده و در نهضت ملی مسکن در این دولت نیز تاکنون ۸ هزار واحد واگذار شده است.
کد خبر: ۹۵۶۸۷۸۴
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، رضا نصیری در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد که با حضور مدیران ادارات و به یاد شهید کاظمی در محل سالن شهدای دولت فرمانداری برگزار شد با اعلام این مطلب که گناباد جزو ۳ شهرستان برتر خراسان رضوی در تأمین مسکن است اظهار کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن در شهرستان گام‌های بلندی برداشته شده و از مردم و مسئولان درخواست داریم از پروژه‌های در دست اقدام بازدید داشته باشند.

 وی افزود: در ۸ سال گذشته، در طرح اقدام ملی برای مسکن، ۱۹ قطعه زمین در شهرستان گناباد واگذار شده و در نهضت ملی مسکن در این دولت نیز ۸ هزار واحد واگذار شده است.

 نصیری با بیان اینکه ما در حال حاضر جزو سه شهر برتر استان خراسان رضوی در حوزه تأمین مسکن هستیم، گفت: دولت توانسته ریل‌گذاری مناسبی در سطح کلان و در بخش مسکن ایجاد کند، طوری که باعث احداث و واگذاری این تعداد واحد مسکونی در کمتر از ۲ سال شود.

 وی با بیان اینکه ما در حوزه مسکن با کسی تعارف نداریم و زمین‌های دولتی نباید بدون استفاده بماند، توضیح داد: این زمین‌ها اگر در اختیار کسی قرار گرفت، هرچه سریع‌تر باید اقدام به ساخت کند، اما اگر کسی توانایی ساخت را ندارد، زمین به کسی که توانایی دارد، تعلق می‌گیرد و افراد کم‌توان در ته صف ساخت قرار می‌گیرند.

 فرماندار گناباد تأکید کرد: زمین یک امانت در دست مردم است و متقاضی وظیفه دارد زمین را بسازد و اگر غیر از ساخت، بهره‌برداری دیگری انجام دهد، با آنها برخورد و محرومیت‌هایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

 نصیری با بیان اینکه شهرداری‌های شهرستان گناباد به‌صورت جهادی پای‌کار آماده‌سازی سایت‌ها هستند و کارهای خوبی انجام می‌شود، یادآور شد: در ابتدای انقلاب اسلامی در گناباد یک پزشک عمومی نداشتیم و همه خارجی بودند، ولی امروز در دانشگاه علوم پزشکی گناباد ۹۲ نفر متخصص و فوق‌تخصص داریم که گوشه‌ای از خدمات انقلاب است. در دهه فجر سال گذشته، اقدامات صورت‌گرفته نظام خوب معرفی نشد و امسال باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که جهاد تبیین موردنظر رهبری انجام شود.

 مناقصه ۱۰۰ میلیاردتومانی دیوارکشی فرودگاه گناباد

 نصیری ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۷ پروژه در گناباد انجام شده و امروز مناقصه دیوارکشی دیوار فرودگاه گناباد باارزش ۱۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

 نصیری فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام و انقلاب در منطقه دانست و افزود: رتبه تعداد پرواز و جابه‌جایی مسافر در فرودگاه گناباد از بین ۵۵ فرودگاه به رتبه ۳۸ رسیده و تاکنون ۲۴ پرواز در فرودگاه انجام شده است که ۲ پرواز اختصاصی و ۵ بالگرد نیز از فرودگاه استفاده کرده‌اند و ۲ هزار ۲۹۴ مسافر جابه‌جا شده‌اند.

 وی یادآور شد: در دو سال گذشته ۱۹ زمین چمن در گناباد به بهره‌برداری رسیده و در حوزه برق‌رسانی آخرین روستای گناباد که جمعیت کمی داشته، بنام خوش منزل با اعتبار ۳ میلیارد تومان برق‌رسانی شده است.

 فرماندار گناباد گفت: ۱۸۵ هزار مترمربع در طرح از مهر تا مهر آسفالت روستایی در شهرستان گناباد انجام شده و ۵۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس‌جمهور به استان برای حوزه بهداشت و درمان شهرستان اختصاص‌یافته که برای بخش‌هایی مانند سوختگی و قلب بیمارستان علامه بهلول در نظر گرفته شده است.

 نصیری با اشاره به حضور وزیر بهداشت در هفته گذشته و حضور وزیر میراث‌فرهنگی به‌زودی در این شهرستان، سفر وزرا به شهرستان‌ها را باعث تصویرسازی و شناخت درست دانست و گفت: در خصوص دانشگاه پیام‌نور شهرستان احساس خطر کردیم، زیرا علاوه بر همه آموزش عالی و خدماتی که این دانشگاه ارائه کرد، باید گفت: دانشگاهی که بخواهد با فوق‌دیپلم و کارشناسی کار خود را جلو ببرد محکوم به فناست و باید به سمت تحصیلات تکمیلی برویم، در غیر این صورت صدای ما به جایی نخواهد رسید. برای این مهم باید دانشگاه داشته باشیم چرا که به مراکز یا مجتمع آموزش عالی، تحصیلات تکمیلی تعلق نمی‌گیرد.

 فرماندار گناباد عنوان کرد: مجتمع آموزش عالی گناباد از لحاظ استانداردها، استعداد کافی برای دانشگاه شدن درگذشته را نداشته، لذا دانشگاه پیام‌نور با تمام امکانات و نیروها را به این مجتمع وصل کردیم تا مجتمع آموزش عالی روند دانشگاه شدنش تسریع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار