مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: امروز اگر بخواهیم راه امام هادی علیه‌السلام را ادامه دهیم باید پیرو ولایت‌فقیه باشیم که همان امتداد ولایت ائمه علیهم السلام است و در حال حاضر تبلور ولایت در ولایت فقیه است.
کد خبر: ۹۵۷۰۴۵۸
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در تفرش؛ با اشاره به سالروز شهادت امام علی النقی علیه‌السلام گفت: با نگاهی به دوران امامت و سبک زندگی امام علی النقی علیه‌السلام می‌توان به شایستگی‌های اخلاقی این امام بزرگوار که از محبوبیت و نفوذ بالایی در میان مردم برخوردار بودند، پی برد و به خوبی دریافت که چرا خلیفه وقت از وجود امام هادی علیه‌السلام در مدینه هراس داشت و ایشان را به سامرا تبعید کرد.

وی افزود: امام علی النقی علیه‌السلام آن چنان در ساده زیستی شهره و نسبت به مادیات دنیا بی‌توجه بودند که 42 سال عمر با عزت‌شان را هیچ گاه صرف مال اندوزی و تجملات نکردند. ایشان دنیا را به مانند بازاری می‌دیدند که گروهی در آن سود(اخروی) می‌برند و گروهی دیگر زیان.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های مهم حضرت هادی علیه‌السلام زمینه سازی و آماده کردن برای غیبت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. در زمان امام هادی علیه‌السلام حضرت با تعیین وکیل در نقاط مختلف، مردم را عادت داد که لازم نیست مستقیم با امام در ارتباط باشند و می‌شود غیر مستقیم نیز رابطه برقرار باشد.

حجت‌الاسلا محمدی گفت: برای این که در زمان غیبت مردم گمراه نشوند و به امام‌های دروغین روی نیاورند. حضرت هادی علیه السلام مردم را آماده کرد تا بتوانند با مراجعه به نواب امام عصر خویش از این فتنه‌ها در امان باشند.

وی صله رحم را امری نیک و پسندیده خواند و ادامه داد: صله رحم توصیه اکید الهی است که همواره مورد توجه ائمه اطهار از جمله امام هادی(ع) بوده و ایشان نسبت به این سنت پسندیده و اهمیت آن بسیار تاکید کرده‌اند. امام هادی(ع) فرمودند:«چه بسا شخصى که مدت عمرش مثلا سى سال مقدر شده باشد به خاطر صله رحم و پیوند با خویشاوندانش، خداوند عمرش را به 33 سال برساند. و چه بسا کسى که مدت عمرش 33 سال مقدر شده باشد، به خاطر آزردن خویشاوندان و قطع رحمش، خداوند عمرش را به 3 سال برساند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم راه امام هادی علیه‌السلام را ادامه دهیم باید پیرو ولایت‌فقیه باشیم که همان امتداد ولایت ائمه علیهم السلام است و در حال حاضر تبلور ولایت در ولایت فقیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار