دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر بسیج با اشاره به ارتقای سطح کیفی این دوره تئاتر بسیج گفت: این جشنواره با اجرای ۷۰۰ گروه نمایشی خیابانی و صحنه ای که از سراسر کشور حضور داشتند برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۷۷
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر بسیج «سودای عشق» با حضور مسئولان استانی و کشوری و هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار شد. 

جشنواره تئاتر بسیج از دوسالانه به سالانه ارتقا پیدا کرد

سعید نجفیان دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر بسیج«سودای عشق» با قدردانی از حمایت های سردار سلیمانی ابراز کرد: سردار شخصیتی هنر و تئاتر دوست هستند و به برکت پشتیبانی سردار این جشنواره از دوسالانه به سالانه ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به ارتقای سطح جشنواره نسبت به سال های گذشته اظهار کرد: این جشنواره با اجرای ۷۰۰ گروه نمایشی خیابانی و صحنه ای که از سراسر کشور حضور داشتند برگزار شد. 

وی گفت: خدا را شاکرم که اختتامیه این جشنواره در بارگاه امام مهربانی برگزار شده است و از تمام افرادی که برای برگزاری هر چه بهتر مراسم یاری کردند، تشکر می کنم. 

رونق دوباره جشنواره تئاتر بسیج بعد ۶ سال تعطیلی با عنایت سردار سلیمانی

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر بسیج« سودای عشق» ابراز کرد: جشنواره بعد ۶ سال تعطیلی رونق پیدا کرده است و این دوره نسبت به دوره های گذشته از کیفیت خوب برخوردار بوده؛ چرا که سالن ها و مسائل فنی و اسکان در حد عالی رشد کرده است.  

وی گفت: حضور اساتیدی چون محمود پاک نیت و جلیل فرجاد، فرهاد قائمیان به عنوان داور نیز بر ارتقای این جشنواره افزودند. صمیمیت، صداقت و شرافت افراد شرکت کننده حس امید را در این جشنواره مضاعف کرد.

نجفیان به حمایت هر چه بیشتر از حوزه تئاتر اشاره و ابراز کرد: جامعه ما به راحتی نقد می کنند اما در حوزه حمایت ضعیف هستیم و حضور پر رنگی نداریم؛ در حالیکه نیاز به تلقین انرژی مثبت و امید در جامعه فرهنگ و هنر داریم.

برگزیدگان جشنواره سراسری تئاتر بسیج 

گفتنی است در بخش نمایش میدانی، نمایش «آبها مهربانند» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران به مقام نخست دست یافت.

در بخش نمایش صحنه‌ای، نمایش «بدریه» به کارگردانی مجید اقبالی از اهواز، «ثمرگل» به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی رودی از خواف و «خفگی» به کارگردانی شهرام سلطانی از اراک مقام اول تا سوم را کسب کردند و به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

همچنین نمایشنامه های «ویدئو چک» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان و «شهر خوبان» به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان به جشنواره ایثار راه پیدا کردند.

در بخش نمایشنامه نویسی نیز «کاوه مهدوی، مهدی همتی، شهرام پورعسکر، محمد رسائلی و عسل عصری ملکی» به مقام اول تا پنجم دست یافتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها