خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تعداد اعمال جراحی قلب به ۱۵ مورد و آنژیوگرافی به ۲۵ مورد در هفته رسیده است.
کد خبر: ۹۵۷۰۸۴۹
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

انجام ۱۵ عمل قلب و ۲۵ آنژیوگرافی در بخش قلب شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سرسرای پورسینا این دانشگاه با اشاره به اینکه خدمت صادقانه و خالصانه در نظام اسلامی افتخار است، با بیان اینکه ۵۶ درصد مساحت استان و ۴۵ درصد جمعیت استان را این دانشگاه تحت پوشش دارد، افزود: حداقل ۳۰ درصد کسانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند از اطراف شهرستان مراجعه می‌کنند.
او با بیان اینکه سه محور توسعه خدمات و ارتقا نیروی انسانی و مبارزه با فساد در مدت تصدی مورد توجه بوده است، گفت: توجه به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) دانشگاه آزاد و تامین اجتماعی و راه اندازی بیمارستان میامی که یک پروژه چهل ساله بوده انجام و ۵۰ بیمار سکته قلبی را نجات داده است.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به شیوع بیماری‌های قلبی عروقی در شاهرود با توجه به بالا بودن فشار خون و چربی اظهار کرد: با ایجاد بخش قلب، هر اقدامی که برای یک بیمار سکته قلبی در جهان انجام می‌شود در این بخش انجام و تعداد اعمال جراحی قلب به ۱۵ مورد در هفته و آنژیوگرافی به ۲۵ مورد در هفته رسیده است و بخش بازتوانی قالب و ریه فعال و بخش‌های مختلفی ایجاد شده است.
شیبانی به ایجاد اولین پردیس علم و فناوری، توریسم درمانی، دانشجوی بین المللی و اخذ ۶۰ سند املاک دانشگاه، توسعه‌های دانش بنیان و مرکز رشد، اختراعات، ارتقا تجهیزات پزشکی درمانی، ارتقا کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه، خرید ۳۰۰ تا ۴۰۰ تجهیزات پزشکی کلان، ۶۰ پروژه ساختمانی و کلینیک ویژه دانشگاه شکل گرفته است.
او با بیان اینکه امروز بالای هزار نفر در کلینیک ویژه دانشگاه ویزیت می‌شود و خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی دولتی ارائه می‌شود، تصریح کرد: تلاش ما در جلب اعتماد مردم بوده و تعداد تخت فعال ۸۰۰ تخت و ۱۰۰ بیمار بیشتر بستری داریم و جذب کمک‌های خیرین در سال ۱۴۰۱ به ازا هر نفر ۲۵۰ هزار تومان از ۴۰ هزار تومان رسیده است.
این فوق تخصص قلب و عروق گفت: کمیته سلامت ادارای و حقوق شهروندی را فعال کردیم، با زیرمیزی‌ها برخورد و سه پروژه فساد بزرگ در دانشگاه کشف شد که ۲۷ هزار شیشه متادون از دانشگاه خارج شده است.
او با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۱ بدترین سال مالی وزارت بهداشت بود و تورم‌های وحشتناک بود، افزود: با این شرایط در دانشگاه بیشترین رشد حقوق در پرستار و کارگران را داشتیم، اما با توجه به اینکه ۷۰ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند، ۱۵۰ میلیارد تومان مطالبه از بیمه داریم و بدهکار‌های مزمن داشتیم از قبل و در این مدت کمک‌های به کارکنان پرداخت شده است.
شیبانی بر اجرای فعالیت‌ها با توجه به مصالح و منافع مردم شهرستان در مدت تصدی مسئولیت تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها