خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری، یادواره شهدای روحانی شهرستان بن گفت: یکی از شاخصه های شهدا پاک زیستن آنها بود.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۴۳
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، در یادواره شهدای روحانی شهرستان بن اظهار کرد: یکی از شاخصه های شهدا پاک زیستن آنها بود . شهدا سعی کردند تارک الدنیا باشند.

امام جمعه شهرکرد، افزود: اگر زندگی شهدا را خوانده باشیم همیشه در حال خدمت، متواضع و بسیار بخشنده بودند. 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به برکات ماه رجب، افزود: یکی از اعمالی که در این ماه عزیز باید داشته باشیم تقویت دید توحیدی می باشد. خداوند وقتی می‌خواهد منافق را معرفی کند می فرماید وقتی که می خواهد نماز بخواند با حالت تنبلی و کسالت سمت نماز می رود. باید بترسیم از اینکه خدایی نکرده کاهل نماز باشیم،  این باور توحیدی نیست.

نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری،ادامه داد: شهدا باور توحیدی داشتند،  در کارهای خیر از هم سبقت می گرفتند چون در شهادت ارتقا و همه چیز را می‌دیدند. نکته بعد این که شهدا دنبال چه بودند . دو چیز در مرام شهدا برجسته بود اول گرایش به حق و دیگری، گریز از باطل، گرایش به حق در مکتب شهدا برجسته بود.

امام جمعه شهرکرد، افزود: در این عالم دو امر بیشتر وجود ندارد یا حق یا باطل، شهدا گرایش به حق داشتند. به سمت خدا رفتند و مسیر خدا هم پیدا کردند و فهمیدند که باید مکتب نبوی داشته باشند. مکتب علوی داشته باشند. اشکالات جامعه را متوجه اهلش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، حق گویی و ایستادگی مقابل باطل از دیگر شاخصه های شهدا دانست و گفت: یکی دیگر از ویژگی های شهدا نفرت از باطل بود، به هیچ عنوان ظالمین و ستمگران زمان خود را تحمل نمی کردند. امام جمعه شهرکرد، ادامه داد: یکی از نکاتی که ما از شهدا باید به خوبی درک کنیم قدرت تحلیل است، درک و تحلیل درست از شرایط زمان، داشتن بصیرت بالا، اینکه دشمن را بشناسیم و بتوانیم با آنها مقابله کنیم که الان در رأس دشمنان آمریکا است، دل نبستن به دشمنان، که متاسفانه در کشور بعضی ها این کار را کردند و معتقد بودند با دشمنان باید مدارا کنیم که باعث ضربه به اسلام می شود و مشکلات را به خطاهای داخلی ربط دهند که این یک خیانت می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری، در ادامه گفت: یکی از عرصه های مهمی که شهدا برای ما به عنوان الگو گذاشته اند بحث انتخابات است. مشارکت با بصیرت و انتخاب اصلح و یکی دیگر از آرمان های شهدا جلوگیری از تحریم و تحریف شدن انتخابات است‌ ‌که امیدواریم با مشارکت بالای مردم در انتخابات بتوانیم باعث سرافرازی کشور باشیم.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،پخش سرود ملی، خیر مقدم گویی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده برای برپایی این مراسم معنوی، مداحی ... از دیگر برنامه های یادواره شهدای روحانی شهرستان بن بود.

 

ارسال نظرات