معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۵۴۵ شعبه برای جمع‌آوری آرای استان در انتخابات ۱۱ اسفندماه تدارک دیده شده است که تاکنون ۸۰ درصد از این شعبه‌های انتخاباتی به دستگاه‌های احراز هویت مجهز شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۷۲۲۶۴
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، سیدهادی طباطبایی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس دستور وزارت کشور در خرداد ماه امسال مبنی بر تشکیل ستاد انتخابات، استان خراسان رضوی جزو نخستین استان‌های تشکیل دهنده ستاد انتخابات در کشور است.

وی با بیان این که هم‌اکنون در 34 شهرستان استان 86 حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل 12 حوزه اصلی و 74 حوزه‌ فرعی و در حوزه انتخابات خبرگان رهبری دایر شده است، افزود: همچنین تاکنون 18 کرسی در مجلس شورای اسلامی و 6 کرسی در مجلس خبرگان رهبری فعال شده است.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با بیان این که تاکنون 27 جلسه ستاد انتخابات در استان و حدود 450 جلسه ستاد انتخابات در شهرستان‌ها برگزار شده است، ادامه داد: برای نخستین بار، ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در مراکز حوزه انتخابی حضور پیدا کرد و جلسه مشترکی را با ستاد شهرستان برگزار و فعالیت‌ها و مشکلات آن‌ها را ارزیابی کرد.

طباطبایی با اشاره به اینکه اسفند امسال یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مهم و اساسی یعنی دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را پیش رو داریم، عنوان کرد: این مهم و اساسی است آن هم از این جهت که نخستین آزمایش، تجربه و آزمون دولت سیزدهم در حوزه سیاسی و نخستین انتخابات بعد از اغتشاشات است. براین اساس هم اکنون در استان خراسان رضوی 782 نفر کاندید در انتخابات پیش رو تایید صلاحیت شده‌اند.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با اشاره به چهار مولفه مهم انتخابات از جمله مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات، تصریح کرد: صحت و سلامت انتخابات وظیفه ذاتی وزارت کشور است و امسال نیز مجری برگزاری انتخابات پیش رو است. باید گفت؛ در بحث امنیت انتخابات، نقاط و شعب انتخاباتی حساس در استان شناسایی شده‌اند و مسائل امنیتی پیش بینی شده است.

وی با بیان این که در حال تعبیه کردن دستگاه‌های تشخیص هویت در شعبه‌های انتخاباتی هستیم، ادامه داد: تا‌کنون 80 درصد شعبه‌ها به این دستگاه‌ها مجهز شده‌اند و با توجه به این که از 25 فرایند انتخابات، 23 فرایند آن که نیاز به ارتباطات دارد، زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

طباطبایی با اشاره به انجام آسیب‌شناسی حوزه انتخابات در سال‌های گذشته، آموزش را مؤلفه مهم در سلامت و صحت انتخابات عنوان کرد و گفت: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون 9 جلسه آموزشی برای فرمانداران و 9 جلسه آموزشی برای معاونان و نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور در استان خراسان رضوی برگزار شده است.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که دشمن امیدوار به تأثیرگذاری فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و همواره در دم تبلیغات می‌دمد تا مردم را ناامید کند و حضور آنان را در انتخابات کاهش دهد، افزود: در راستای خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن، بایستی دستاوردهای انقلاب و نظام را برای مردم بازگو کرد و بذر امید را دل آنان کاشت.

وی تحصیل هشت هزار دانشجوی پزشکی غیرایرانی در دانشگاه‌های ایران، مراجعه گردشگران سلامت بیش از 50 کشور خارجی به ایران برای دریافت خدمات درمانی، دریافت رتبه چهارم پیوند کلیه و رتبه سوم پیوند مغز و استخوان در دنیا را از جمله دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تولید علم در ایران 11 برابر میانگین جهانی است که این‌ها همه افتخارات انقلاب است که بایستی برای مردم بازگو شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها