مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و بانوان با بیان اینکه خانواده موضوعی مهم و جدی در سطح جامعه است، تصریح کرد: معتقدیم بهتر شدن شرایط مسائل زنان و خانواده باعث تغییرات مثبت در جامعه می شود.
کد خبر: ۹۵۷۲۵۷۲
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، چهارمین همایش مسئولان و نمایندگان استانی دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با موضوع "زنان، خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی" امروز در هتل نوین پلاس برگزار شد‌. 

عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده کشور با اشاره به اینکه مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی به مسأله امور زنان و خانواده نگاه ویژه ای دارد، اظهار کرد: تعلیم و تربیت اجتماعی که یکی از پایه های آن بانوان هستند؛ از موضوعات مهم است که دانشگاه باید نقش خود را در پیشبرد آن به خوبی ایفا نماید.

وی اظهار کرد: با توجه به محور همایش با عنوان زنان، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن اسلامی این سوال مطرح می شود که زنان دانشگاهی چقدر می توانند در این خصوص نقش آفرینی کنند؟ 

قاسمی با اشاره به اینکه زنانی که در عرصه علم فعالیت دارند جایگاه ویژه ای در خودسازی و جامعه پردازی دارند، افزود: طبق بیانیه گام دوم انقلاب، زنان بویژه زنان دانشگاهی در سه طیف دانشجویی، استادی و کارمندی باید علاوه بر اثرگذاری از طریق ارتباط صحیح و درست در ترویج سبک زندگی دینی نیز تلاش نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه خانواده موضوعی مهم و جدی در سطح جامعه است، تصریح کرد: معتقدیم بهتر شدن شرایط زنان و شرایط خانواده باعث تغییرات مثبت در شرایط جامعه می شود.

باید با آسیبب شناسی، راه حل ها را عملیاتی کنیم

بانوان، یکی از پایه های تعلیم و تربیت اجتماعی هستند/رشد جامعه در گرو توجه به مسائل بانوان است

مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده خطاب به مسئولین امور بانوان و خانواده استان‌ها گفت: به طور قطع شما مسائل و مشکلات جامعه و بویژه بانوان دانشگاهی را می شناسید و در این خصوص اطلاعات کافی دارید ولی باید با آسیبب شناسی، راه حل ها را عملیاتی کنیم. 

وی با اشاره به ارتباط هر چه بیشتر با نسل جوان، تاکید کرد: برای ترغیب جوانان به دین اسلام باید با نگاه آنان گفت‌وگو کرد و پای نظرات‌شان نشست. 

در این جلسه مسئولان و رابطین امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد، فعالیت ها و برنامه های خود در حوزه زنان و خانواده در واحدهای دانشگاهی پرداخته و برنامه های خود را ارائه دادند.

گفتنی است چهارمین نشست حضوری بانوان نقش آفرین دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از شبکه مسئولین و رابطین امور زنان و خانواده استان ها و واحدهای سراسرکشور که از صبح امروز سوم بهمن ماه به میزبانی امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی آغاز به کار کرده است تا فردا چهارم بهمن ماه ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها