به همت پایگاه مقاومت بسیج کوثر:

آیین معنوی اعتکاف در مسجد ولی عصر (عج) روستای عالی حسینی تنگستان برگزار شد

بسیجیان خواهر ومردم متدین و انقلابی روستای عالی حسینی در مراسم اعتکاف امسال با حضور در مسجد ولی عصر(ع) روستا حس و حالی خاص به ایام البیض رجب و محل برپایی آیین معنوی اعتکاف بخشیدند.
کد خبر: ۹۵۷۳۰۶۸
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،هم‌زمان با فرا رسیدن ۱۳ رجب و شروع ایام‌البیض، مراسم معنوی اعتکاف رجبیه با حضور پرشور بسیجیان خواهر روستای عالی حسینی در مسجد ولی عصر(عج) برگزار شد.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر عالی حسینی در  شب میلاد باسعادت مولی‌الموحدین امام علی(علیه‌السلام) با حضور در جمع معتکفان، به تشریح اهمیت اعتکاف و مراتب بهره‌مندی از مواهب و برکات این مراسم معنوی پرداخت.
زهرا حیدری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کوثر عالی حسینی در ادامه هدف ازحضور در اعتکاف را چنین بیان داشتند که میشود به:۱- دوری از مردم تا حد امکان، برای حاصل شدن انس با الله عزوجل۲- اصلاح قلب از طریق روی آوردن کامل به الله تبارک و تعالی۳- فارغ شدن کامل برای عبادتِ صرف، از جمله نماز و دعا و ذکر و قرائت قرآن۴- حفظ روزه از همه‌ی خواهش‌های نفسانی و شهوت‌ها۵- کم کردن مباحات دنیوی و زهد از بسیاری مباحات با وجود توان اشاره نمود.
فرمانده پایگاه کوثر درپایان گفت:حضور در اعتکاف آثاری دارد که از مهمترین این آثار میشود به الف) آثار اخروی۱. آمرزش گناهان ۲_ نزدیكی به خدا۳_جلب محبت خدا۴_تحصیل بهشت الهی ب) آثار دنیوی۱_ تقویت اراده ۲_انس با معنویات۳_دوری از غفلت و...اشاره کرد.
دراین مراسم که با همکاری پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر،هیئت امنای مسجدولی عصر(عج)وکانون فرهنگی حجت مسجد ولی عصر(عج)روستای عالی حسینی برگزار شد برنامه های متنوع معنوی و فرهنگی برای معتکفین درنظر گرفته شده بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات