خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه، انقلاب اسلامی واسطه بین امامت و ظهور است، گفت: حضور در انتخابات تیری به قلب آمریکا و اسرائیل است.
کد خبر: ۹۵۷۵۲۳۲
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

انقلاب اسلامی واسطه بین امامت و ظهور است/شرکت در انتخابات تیری به قلب استکبار جهانیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با اشاره به حدیثی از امام کاظم علیه السلام، اظهار کرد: این امام در حدیثی می‌فرماید «عاقل و خردمند کسی است که آنچه از عهده او برنمی‌آید رها کند» و این حدیث خطاب به همه مسئولان مدیران و کاندید‌ها است که مسئولیت سنگین و بزرگ را باید با توجه به توان بر عهده گرفت.
امام جمعه موقت شاهرود در ادامه به تداوم جنایات رژیم صهیونسیتی بر علیه بشریت اشاره کرد و افزود: سران کفر و استعمار خاک مرگ بر چهره آن‌ها نشسته که این همه شهید در غزه وجدان مرده آن‌ها را بیدار نمی‌کند و حمایت از جنایات ادامه دارد.
او رای دیوان لاهه در حکم نسل کشی در غزه را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: همین مقدار که تشخیص دادند جهان حمایت کرد، اما رژیم غاصب اسرائیل عمل نکرد و دیوان باید تاکید و جنایات رژیم صهیونسیتی را پیگیری کنند و بر اجرای حکم تاکید کنند.
سعیدی به نگرانی جهانی در تشدید درگیری‌ها در جهان را اشاره کرد و افزود: جنگ اوکراین و روسیه که آینده روشنی ندارد و جنگ غزه که جنایتکاران دست بر نمی‌دارند و تجاوز امریکا و انگلیس به عملیات بازدارندگی انصارالله که تاکنون در دفاع از فلسطین خوب عمل کرده است که جهانیان خواستار توقف این جنگ‌ها هستند.
امام جمعه موقت شاهرود به پنج مقطع در فرارو حرکت اشاره کرد و گفت: اولین مقطع بعثت و آغاز فراگیری اسلام، دوم غدیر تضمین استمرار بعثت است که حضرت فاطمه (س) در پاسخ سوالی می‌فرمایید مردم باید به دنبال امام بیایند و اگر مردم و قدرت طلبان می‌گذاشتند تدبیر خدا مقرر شود و مسیر تعیین شده در روال خود قرار بگیرد دو نفر در روی زمین اختلاف پیدا نمی‌کردند.
او اضافه کرد:، اما مسیر عوض شده و ائمه با جان از بعثت پیامبر حفاظت کردند، چون مردم راه را گم کردند و به دنبال گمراهان رفتند و برای همین امام دوازدهم غایب شدند، چون زمینه پذیرش امام معصوم نبود و هنوز نیست.
سعیدی با تاکید بر اینکه در غیبت مردم رها نشدند و در احادیث ویژگی‌های بیان شده که دنبال این افراد بروید و پیروی کنید، افزود: در عصر غیبت امامت، امام حضور دارد و در بستر ولایت فقیه دنبال می‌شود.
او با برشمردن مقاطع جهانی سازی اسلام در بعثت و در غدیر تداوم و عاشورا احیای بعثت، گفت: مقطع چهارم، انقلاب اسلامی واسطه بین امامت و ظهور است در آیه قرآن آمده که خداوند قومی را می‌آورد که دینش را حفظ کند و ملت ایران پرچم دار هستند تا دست آخرین ذخیره الهی تحویل دهند.
امام جمعه موقت شاهرود با تاکید بر اینکه ما در عصر واسط هستیم و در سخت‌ترین شرایط هستیم، افزود: جهانی کردن ظهور به عهده ملت ایران و رهبری انقلاب اسلامی است و توقف نباید کرد چرا که قومی جایگزین می‌شود.
او با اشاره به آیه قرآن که خداوند قومی را بر می‌انگیزد که ویژگی‌هایی دارد افزود: خداوند جمعیتی بر می‌انگیزد عاشق خدا هستند و خدا هم آن‌ها را دوست دارد و در برابر مومنان خاضع هستند و در برابر کفار عزیز و بزرگ هستند.
سعیدی با بیان اینکه جهان یک طرف و جبهه حق با محوریت ایران یک طرف هستند و با توجه به روایات قومی که خداوند وعده داده است در قرآن ایران است، گفت: امروز رهبری انقلاب شرکت در انتخابات را وظیفه دانستند و این حکم حکومتی است و مردم ما خوب هستند، اما لازم به تدبیر و هوشمندی و رصد کردن مسائل دارد.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، انتخابات را امتحان مهمی در برهه کنونی عنوان کرد و افزود: دشمن نظاره به انتخابات دارد و آزمون مهمی در پیش داریم و رهبری انقلاب تاکید دارند و حضور در ۲۲ بهمن عرصه عرضه اندام ملی است و هر رای یک تیر به قلب آمریکا و اسرائیل است.
او به تفاوت دیدگاه شورای نگهبان و مشاهده فراز و نشیب‌ها اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان دنبال صلاحیت است نه شایستگی‌ها و مردم باید شایسته را انتخاب کنند و مراقب باشند تحقیق کنند و سوال شود و تشخیص دهند و دقت کنید مشارکت و انتخاب درست و رای هدفمند مجلس شورای اسلامی در برهه کنونی مهم و تأثیرگذار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها