خبرهای داغ:
به مناسبت ایام الله دهه فجر، ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۵۸
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ۴۰ طرح آبرسانی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان به بهره برداری می‌رسد.

صابر علیدادی افزود: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع پنج هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم و پایدار یکی از مهمترین فعالیت‌هایی دولت سزدهم می‌باشد، ادامه داد: از مجموع ۴۰ طرح آماده بهره برداری، ۲۸ طرح در ۹۱ روستای استان می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها ۷۶ هزار و ۹۰۰ نفر در شهر‌های آغاجاری، اهواز، الوان، اندیمشک، چم گلک، حسینیه و شوشتر از نعمت آب آشامیدنی پایدار منتفع می‌شوند.

علیدادی گفت: همچنین با احداث، توسعه، بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ارتقا و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ ۵۳ هزار و ۵۵۰ نفر در ۹۱ روستا شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، کرخه و هندیجان از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۷۹ کیلومتر توسعه و بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث و بازسازی تاسیسات آبرسانی و ایستگاه‌های پمپاژ به تعداد ۹ یگان، احداث و تجهیز ۹ باب چاه آب شرب و احداث و تکمیل سه باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت کلی چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب اجرایی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها