طرح قرآنی «بشری» از تاریخ ۱۱ الی ۱۳ بهمن‌ماه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۰۶
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، طرح قرآنی «بشری»؛ طرح تدریس قرآن کریم به شیوه نوین از ۱۱ الی ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان برگزار شد.

 

این طرح به مناسبت ایام ماه رجب و دهه‌فجر و در راستای بازآموزی و آموزش روش‌های تدریس و یادگیری قرآن کریم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان و مؤسسه فرهنگی قرآنی طاها شهرستان دهلران برگزار شد. 

 

در این طرح که در ۴ نوبت برگزار شد، ۸۰ نفر از مدرسان و علاقمندان به تدریس و آموزش قرآن کریم شرکت داشتند. 

 

در حاشیه برگزاری این طرح و در آغازین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن کریم با حضور علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، امام جمعه شهرستان ایوان و روسای ادارات و نهادهای دولتی و علاقمندان به ساحت مقدس قران کریم بعد از اقامه نماز به امامت امام جمعه ایوان برگزار شد.

 

در این محفل نورانی و معنوی، قاریان و حافظان قران کریم به اجرای تلاوت پرداختند و طنین روح‌بخش کلام وحی را طنین‌انداز کردند و در پایان این محفل نورانی از ۵ نفر از پیشکسوتان قرآنی شهر ستان با اهداء لوح‌تقدیر و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.

 

 همچنین از مریم شفیعی حافظ بین‌المللی قرآن کریم و حافظ نهج‌البلاغه، با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

 

هدف اصلی این طرح سر و سامان بخشیدن به امر قرائت قرآن براساس استانداردهای بین‌المللی اسلامی و هدایت و قرار دادن آن در مسیر صحیح و پذیرفته شده توسط علمای این علم در جهان از صدر اسلام تاکنون است، تا امر مهم قرائت قرآن از صورت یک فعالیت حاشیه‌ای که در گوشه مساجد و منازل تدریس می‌شود و گاهی هیچ پایه و اساس آکادمیک ندارد و دست اندرکاران آن، مورد هیچ‌گونه ارزشیابی علمی قرار نمی‌گیرند، خارج شده و به استانداردهای جهانی آن نزدیک شود و اهمیت و موقعیت ویژه خود را آن طور که شایسته یک نظام اسلامی است، بیابد.

 

از جمله گزیده اهداف طرح به آموزش قرآن به سبک رسول اکرم (ص)، آکادمیک کردن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای همه اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی و ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم می‌توان اشاره کرد

ارسال نظرات