خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت سالروز عملیات والفجر ۸ و روز حفاظت اطلاعات در سپاه در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا علیه السلام حمیدیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۶۷۱۱
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه؛ مراسم بزرگداشت عملیات والفجر۸ و روز حفاظت اطلاعات در سپاه با حضور فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی ارتش سرتیپ دوم امیر مهرداد امجدیان، سرهنگ طرفی فرمانده ناحیه دشت آزادگان، سرهنگ حیاوی فرمانده ناحیه حمیدیه، مسئول حفاظت اطلاعات ناحیه حمیدیه، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه حمیدیه و فرماندهان و بسیجیان حوزه‌ها در حسینیه سردار شهید هاشمی برگزار شد

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی ارتش سرتیپ دوم امیر مهرداد امجدیان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عملیات غرورآفرین والفجر ٨، اظهار داشت: رزمندگان استان خوزستان در عملیات غرورآفرین والفجر 8 نقش به‌سزایی را ایفا کردند که باعث افتخار برای این استان است.

 

وی ادامه داد: مدت زمان عملیات والفجر 8 بالغ بر 75 روز است که طبیعتا پس از پایان عملیات و شکستن خط پدافندی دشمن، فرماندهان وقت سپاه بر این نکته نظر داشتند که خط خالی از رزمندگان خوزستان نباشد و تأکید داشتند نیروهای این استان برای ماندگاری و تثبیت خط حضور داشته باشد.

 

در ادامه سرهنگ حیاوی فرمانده ناحیه حمیدیه ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های حفاظت اطلاعات ناحیه در تمام سطوح و در ادامه با اشاره به اینکه همه اینها نشان از شجاعت و لیاقت و شایستگی و شهامت رزمندگان استان ولایتمدار خوزستان دارد، تبیین کرد: عملیات والفجر ۸ از اهداف سیاسی و نظامی ویژه‌ای برخوردار بود و یگان‌های نیروی زمینی سپاه با پشتیبانی آتش طرح‌ریزی شده، تهاجم خود در محورهای مورد نظر را در بیستم بهمن آغاز و به شکستن خط دشمن مبادرت کردند.

 

وی افزود: متفکرهای نظامی دنیا عبور از رودخانه وحشی اروند را غیرممکن می‌دانستند ولی رزمندگان با توکل به خدا و روحیه معنوی توانستند این کار غیرممکن را انجام دهند.

 

در ادامه برنامه فرمانده ناحیه دشت آزادگان سرهنگ مهدی طرفی بعنوان سخنران این مراسم با تشریح روند عملیات والفجر ۸ به تبیین سه ویژگی مهم و خصیصه های اصلی این عملیات پرداخت و گفت: اولین نکته و درس و عبرت و جالب عملیات والفجر ۸ این بود که بدون هیچ پیش زمینه فرهنگی، بکارگیری سازمان ها و ملزومات متعدد، شاهد یک فرهنگ برجسته حفاظتی در عملیات والفجر ۸ بودید حتی دو سه روز بعد از عملیات هم دشمن اطلاعی از این عملیات نداشت.

 

سرهنگ پاسدار مهدی طرفی افزود: دلیل اصلی ایجاد این فرهنگ در عملیات والفجر ۸، ایمان، باور و اعتقاد رزمندگان بود. چون ایمان و اعتقاد به موضوع داشتند، باعث شد موضوع دوم هم اتفاق بیفتد که آن هم عمل به اصول و ملاحظات حفاظتی توسط آحاد رزمندگان بود. یعنی تک تک رزمندگان به اصول حفاظتی عمل کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار