خبرهای داغ:
مدیر کل انتقال خون خوزستان از اهدای ۱۰۹ هزار و ۷۹۴ واحد خون توسط هم استانی‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۷۰۹۲
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دکتر علی فیضی به خبرنگار ما گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۰۹ هزار و ۷۹۴ واحد خون در استان خوزستان اهدا شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از هر نفر یک واحد خون دریافت می‌شود، افزود: ۶۰ هزار و ۴۶۶ نفر جزو افراد اهداکننده مستمر هستند و هر ۳ ماه یکبار برای اهدای خون اقدام می‌کنند.


دکتر فیضی با اشاره به اینکه از ۱۰۹ هزار و ۷۹۴ نفر اهداکننده خون در خوزستان، ۲ هزار و ۳۷۵ نفر زن و مابقی مرد هستند، ادامه داد: بیشترین اهدای خون توسط گروه خونی +O و کمترین اهدای خون توسط گروه خونی _AB صورت می‌گیرد.


مدیر کل انتقال خون خوزستان وضعیت ذخایر خونی در استان را خوب توصیف کرد و اضافه کرد: باتوجه به اینکه نیاز به منابع خون همیشگی است و خوزستان پذیرای بیماران از استان‌های همجوار است، انتظار می‌رود افراد دارای شرایط برای اهدای خون و نجات جان بیماران اقدام کنند.


وی شرایط سنی برای اهدای خون را ۱۸ تا ۶۵ سال و وزن را حداقل ۵۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: فرد اهداکننده نباید به بیماری خاصی مبتلا باشد، ضمن اینکه باید از سلامت جسمی و روانی برخوردار بوده و داروی خاصی مصرف نکند.


دکتر فیضی با بیان اینکه همراه داشتن کارت ملی برای اهداکننده خون الزامی است، افزود: مراتب خون دهی برای آقایان در طول سال ۴ بار و برای خانم‌ها ۳ بار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار