منطقه فکه؛ قتلگاه شقایق‌های عاشق، سرزمینی رملی با شن‌های روان است، عاشورای فکه رنگ و بوی کربلا دارد، چرا که فکه مقتل ۱۲۰ شهیدی است که در تشنه کامی به مولای خود اقتدا کرده و به دیدار محبوب شتافتند.
کد خبر: ۹۵۷۷۳۳۹
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی در خوزستان ، منطقه فکه؛ رملی و سرزمین شن‌های روان است و در بخش جنوبی آن رمل و شن‌های روان بیشتر است، به گونه‌ای که حرکت کردن روی آن بسیار سخت و طاقت فرسا است. 

فکه یکی از محورهای اصلی تجاوز و حمله ارتش عراق به شمال خوزستان بود. لشکر یک مکانیزه عراق از این محور به سمت شوش تهاجم کرد. اما مقاومت یک گروه رزمی از تیپ ۳۷ زرهی شیراز و گروهی از سپاه پاسداران موجب شد دشمن به سختی و با تأخیر از فکه عبور کند. پس از عملیات فتح‌المبین که به آزادسازی غرب شوش و دزفول انجامید، منطقه فکه همچنان در اشغال دشمن باقی ماند.

عاشورای فکه رنگ و بوی کربلا را دارد و گوشه‌ای از غربت و مظلومیت آن را به تصویر می‌کشد؛ چرا که فکه مقتل ۱۲۰ شهیدی است که در تشنه کامی به مولای خود اقتدا کرده و به دیدار محبوب شتافتند.

بچه‌های تفحص پیکر پاک ۱۲۰ شهید گردان حنظله را هشتم فروردین در کربلای فکه کشف کرده‌اند. آنها در فکه به سیم‌های تلفنی رسیده‌اند که از خاک بیرون زده است. رد سیم‌ها به یک دسته از شهدا می‌رسد که دست و پایشان با این سیم‌ها بسته شده است، شهدایی که زنده به گور شده‌اند. اجساد مطهری هم کشف شده‌اند که قبل از شهادت آنها را آتش زده‌اند.

کاری از گروه تلویزنونی سپاه امام رضا علیه السلام

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها