رییس سازمان انرژی اتمی گفت: رفتار مخرب استکبار و استانداردهای دوگانه در آژانس بین المللی، نیازمندی‌های خود در حوزه هسته‌ای را از طریق تحقیقات درون‌زا دنبال کرده این و این مهم عملیاتی شده است.
کد خبر: ۹۵۷۷۵۱۲
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، محمد اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه «روایت پیشرفت» در مشهد افزود: در سازمان انرژی اتمی ایران سند جامع راهبردی در فروردین ١۴٠١ رونمایی شد و ریل گذاری برای تحول اساسی براساس سند تحول دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در اولین سال این سند، به ١۵٩ دستاورد دانشی، فناورانه و صنعتی دست یافته‌ایم.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تفاوت صنعت هسته‌ای با سایر صنایع این است که هر اقدامی که در این صنعت صورت می‌گیرد باید با هماهنگی آژانس باشد و شبکه‌های تامین کننده تحت نظارت سازمان هستند.

اسلامی ادامه داد: به دلیل استاندارد دوگانه و رفتار مخربی که استکبار داشته است از ابتدا با صنعت هسته‌ای ایران همکاری صورت نگرفته و مزاحمت نیز ایجاد شده است.

وی افزود: اجازه داده نشد تا تجهیزات و لوازم و فناوری مورد نیاز در این حوزه را جمهوری اسلامی ایران تامین و در اختیار بگیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: این عدم همکاری موجب شد تا کل فرایندها با تحقیقات نتیجه گرا و بنیانگذاری ظرفیت تحقیق و توسعه قدرتمند دنبال شود.

اسلامی گفت: امسال گام‌های استوارتری بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود فناوری هسته‌ای به زندگی مردم برداشته شده و این امر گسترش قابل ملاحظه داشته است.

وی ادامه داد: در از دستگاه طیف‌سنج جرمی مغناطیسی «ایرانیوم» در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن در نطنز رونمایی شد.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: بهره‌برداری از واحد نیمه صنعتی تولید «هگزا فلوراید تلوریم» در اصفهان از دیگر دستاوردهاست و زنجیره کامل جداسازی ایزتوپ‌های تلوریم که در حقیقت ماده اصلی تولید «رادیوایزوتوپ‌ها ید ۱۳۱» برای درمان سرطان تیروئید است، را در اختیار خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: فناوری‌های نوین جلوه‌های قدرت ساز و اقتدار آفرین هر ملتی هستند و پیشرفت و رسیدن به قله‌های تاثیرگذار روند تدریجی دارد.

اسلامی گفت: در گروی هدایت مقام معظم رهبری، برنامه‌های راهبردی که تراز کشور را در تراز قدرتی و اقتدار آفرینی ارتقا دهد، پیوسته دنبال شده و امروز ثمره این اراده از حوزه‌های نوین را شاهدیم.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: دولت سیزدهم اراده منسجمی را به صورت پیوسته برقرار کرد تا ارتباط دولت و مردم و تحقق وعده‌ها در قالب‌های گوناگون به مردم منعکس شود.

اسلامی افزود: همچنین با همت دفتر ارتباطات دولت و روحانیت نمایشگاه روایت پیشرفت شکل گرفته که نخبگان، جوانان و نوجوانان در جریان آخرین وضعیت دستاوردها و پیشرفت‌های کشور قرار گیرند.

 مرکز ارتباطات دولت و روحانیت نخستین نمایشگاه رویداد ملی پیشرفت را سال گذشته در قم برگزار کرد و امسال دومین آن در مشهد از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه درحال برگزاری است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه امیدآفرینی است تا مردم و اقشار مختلف بدانند دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته چه دستاوردها و پیشرفت‌های داشته است.

۱۰ وزارتخانه و سازمان انرژی اتمی و همچنین اندیشکده های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند و هر کدام به نوعی دستاوردهای دولت را در قالب‌های مختلف روایت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها