خبرهای داغ:
اوجاقی گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم که در دست بررسی و پیگیری ست؛ احداث نیروگاه‌های خورشیدی می باشد.
کد خبر: ۹۵۷۹۱۸۱
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

قزوین_ به گزارش بسیج، نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین پیش از ظهر امروز در سالن همایش شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد.

 اوجاقی، مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای زنجان در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بویژه تولد امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: پست ۲۳۰ به ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت قزوین ۱۸ بهمن با حضور استاندار و مسوولان افتتاح شد. طرح اولیه پست قزوین در سال ۱۳۴۸ به بهره‌برداری رسید؛ یعنی ۵۴ سال پیش که تجهیزات آن فرسوده شده بود.

وی گفت: در این طرح یک نوسازی کامل برای این پست انجام شد که کار بسیار مشکلی بود زیرا بدون توقف در برق رسانی باید تجهیزات تعویض و نوسازی می‌شد و این پست یکی از اساسی‌ترین پست‌هایی بود که توانستیم آن را افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: ورودی این پست از دو مسیر نیروگاه شهید بهشتی در شهر لوشان و مسیر دیگر پست ۴۰۰ کیلو ولتی زیاران است که خود پست زیاران هم بخش عمده‌ای از برق خود را توسط نیروگاه شهید رجایی دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به طرح‌های در دست اقدام گفت: پست ۴۶۳ کیلو ولت از جمله طرح‌هایی است که برای منطقه شهر قزوین نیاز داریم که تجهیزات آن خریداری شده ولی در تامین زمین با چالش‌هایی مواجه شده‌ایم که امیدواریم با مساعدت مسوولان برطرف شود.

 وی افزود: طرح دیگر پست ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت در منطقه مهرگان است که فاز اولیه با ظرفیت ۴۰ مگاوات آمپر در حال احداث است که امیدواریم تا آخر سال به بهره‌برداری برسد تا فازهای بعدی شروع شود.

وی ادامه داد: طرح پست کاسپین ۳ در شهرک صنعتی کاسپین، پست دائم در شهرک کاسپین در ۳۰ مگاوات آمپر که در حال بهره‌برداری است؛ در غرب شهرک درصدد هستیم این پست را تبدیل به پست دائم کنیم و در شرق شهرک کاسپین هم در حال احداث پست سیار به ظرفیت ۳۰ مگاوات آمپر هستیم که امیدواریم تا بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

  اجاقی اظهار کرد: دو پست برای آراسنج منطقه بوئین زهرا در نظر داریم که به صورت سیار خواهد بود و همچنین افزایش ظرفیت برق پست‌ها را در شهرهای آبیک و ناصرآباد در دستور کار داریم.

 وی اظهار داشت: طرح نصب خازن به ظرفیت ۸۰ مگاوات در پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلووات بوئین زهرا را برای رفع افت ولتاژ در دست اقدام داریم که به دلیل حساسیت موضوع یکی از پروژه‌های اولویت‌دار می‌باشد که امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسانیم.

اوجاقی تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگر که در دولت سیزدهم در دست بررسی و پیگیری ست؛ بحث احداث نیروگاه‌های خورشیدی می باشد که مناقصه ای با ظرفیت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی برگزار شد که از این مقدار با ظرفیت ۱۹۵ مگاوات در استان قزوین یکی از هلدینگ‌ها برنده و ۵۰ هکتار زمین برای آن اختصاص پیدا کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح مهم دیگر نیروگاه ۴۶۷ مگاواتی بوئین زهراست که زمین آن از طرف اداره منابع طبیعی تامین و تحویل موقت شده و تحویل دائم و سند آن در حال انجام می‌باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها