خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان برگزاری کنگره ملی شهدا در حوزه امید آفرینی و خنثی سازی تهدیدات دشمنان را تاثیرگذار دانست و گفت: همانگونه که رهبر همواره تاکید دارند؛ باید شهدا را به عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.
کد خبر: ۹۵۸۰۴۸۵
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز یکشنبه در نشست با رسانه‌های استان با محوریت برپایی نمایشگاه شبهای شیدایی در اسفندماه امسال در اهواز، اظهارکرد: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های کنگره ملی شهدا، اقدامات موثری صورت گرفته که یکی از اقدامات مهم ، موضوع آستان عشق است؛ آستان عشق یک نمایش زنده است که نمونه مشابهی در هیچ نقطه ای از جهان ندارد.

وی افزود: به تصویر کشیدن یک رویداد تاریخی و زنده و تکرار آن در چندین شب، یکی از کارهای بزرگ و مثال زدنی است که در هیچ نقطه ای از جهان تاکنون انجام نشده است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه آستان عشق مرتبط با باورهای دینی ما بوده که در قالب هنر به نمایش گذاشته می شود افزود: برای ساخت این سازه تلاش فراوآنی شده که در یک مکان مناسب احداث شود تا کیفیت اجرای برنامه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: همچنین زیرسازی زمین این سازه نیز حدود سه هفته زمان برد و برای فضاسازی نیز به همت مجموعه های مختلف تلاش فراوانی صورت گرفته است.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور خاطر نشان کرد: مجموعه های نظیر توزیع برق، سازمان آب و برق ، شهرداری اهواز، استانداری و سپاه استان، ماه ها است که پای کار هستند و تلاش می کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر در این محل به تماشای این برنامه می پردازند که ۷۰ درصد شرکت کنندگان از اهواز و ۳۰ درصد دیگر نیز از شهرستان ها هستند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان: برای معرفی این اثر و همچنین ثبت نام شهروندان به منظور تماشای مستقیم این برنامه، سامانه ای تعریف شده که از سوم اسفندماه متقاضیان می توانند وارد سامانه شوند.

وی بیان کرد: آستان عشق به نام امام رضا (ع) است چرا که این امام بزرگوار زمانی که وارد ایران اسلامی شد از مسیر خوزستان عبور کردند که این سعادت بزرگی برای ما است.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور با اشاره به کنگره ملی شهدا نیز که ۱۷ اسفندماه در همین مکان برگزار می شود، گفت: برنامه های این مراسم رسمی و متفاوت بوده و امید است این کنگره ملی نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل فضاسازی شهری، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا ، نامگذاری شهدا و تعریف پروژه‌های اقتصادی به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه خوزستان اظهار داشت: تاکنون بیش از پنج هزار یادواره پیش زمینه کنگره ملی شهدا در سطح استان برگزار شده و استقبال خوبی نیز در سطح استان تاکنون صورت گرفته است.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: تاکنون ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان ، نقش زنان در دفاع مقدس ، زندگینامه شهدا و خاطرات شهدا از اسناد دفاع مقدس، چاپ شده و بیش از هفت میلیون سند شناسایی و بیش از ۵۰۰ هزار سند نیز بازسازی شده است.

وی بیان کرد: جا دارد از تمامی نویسندگانی که در فضای بازخوانی فرهنگ شهید و شهادت تلاش کردند، قدردانی کنیم.

فرمانده سپاه خوزستان یادآور شد: همچنین برای این کنگره ملی ۱۰ هزار عکس شهید را روی قالیچه چاپ شده که به خانواده شهدا تقدیم می شود ؛ نمایشگاهی نیز به زودی احداث می شود که دارای غرفه های متعددی در حوزه های روایتگری است.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: تاکنون چهار فیلم در حوزه دفاع مقدس تولید شده است؛ فیلم دست‌های ناپیدا با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس، فیلم سردار هور با معرفی مجاهدت های سردار شهید علی هاشمی ، فیلم نبرد مگاسیس در خصوص شهید دکتر مجید بقایی و ماهیان سرخ مربوط به غواصان عملیات کربلای چهار، فیلم های برجسته ای هستند که ساخته شده‌اند.

به گزارش ایرنا ، کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان خوزستان به جهت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان ، دلاورمردی رزمندگان و خانواده معزز آنها در نیمه دوم اسفندماه برگزار و برنامه‌های جنبی نیز همانند یادواره‌ها ،همایش‌ها و برنامه‌های نمایشی با مدیریت کنگره در سطح استان اجرا می‌شود .

همچنین برنامه نمایشی شب‌های شیدایی با موضوع دفاع مقدس به مدت ۱۴ روز در اهواز برگزار می‌شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار