خبرهای داغ:
حسین فاضلی یکی از شهدای والامقام ۸ سال دفاع مقدس شهرستان شوش و استان خوزستان است.
کد خبر: ۹۵۸۱۸۰۴
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حسین فاضلی در سال ۱۳۳۷ در روستای داودآباد (شهید رجایی) دیده به جهان گشود و در کنار پدری که از راه کشاورزی هزینه‌های زندگی را تامین می‌کرد، پرورش یافت و بزرگ شد.

وی تا مقطع ابتدایی درس خواند و به علت از دست دادن پدرش در دوران کودکی دیگر نمی‌توانست به تحصیل خودش ادامه دهد و خود و برادر بزرگترش (درویش) برای امرار معاش خانواده خویش، کار پدر خود را دنبال می‌کردند.

شهید فاضلی پس از مدتی کار کردن در روستای داود آباد به علت کمبود کار در آن منطقه به شهر مهاجرت کرد و به کار بنایی مشغول و در سال ۱۳۵۷ برای خدمت سربازی فراخوانده شد، ۴ ماه به آموزش نظامی در سیرجان مشغول بود و بعد به پایگاه نیروی دریایی بوشهر منتقل شد.

در دوران قبل از پیروزی انقلاب٬ به دستور امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب که خواستند سرباز‌ها پادگان‌ها را ترک کنند، وی نیز پایگاه خود را ترک و به دستور امام عمل کرد.

پس از پیروزی انقلاب دوباره به دستور امام راحل به پایگاه بازگشت و مجدداً به سربازی خود ادامه داد و پس از پایان این دوره در خدمت خانواده خود بود تا جنگ تحمیلی ایران و عراق آغاز شد.

در روز‌های آغازین حمله بعثی‌ها به ایران و شروع بمباران‌های هواپیما‌های رژیم بعث خانواده شهید حسین نیز در شهر شوش در معرض خطر بودند در همان روز‌های اولیه و بمباران‌های اولیه شهر شوش و تعدادی بستگان خود را از دست داد به همین دلیل خود وارد بسیج شهر شوش شد و برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل ثبت نام کرد و از خانواده اش خواست تا به خرم آباد مهاجرت کنند.

حضور در جبهه و شهادت، آرزوی شهید فاضلی

شهید حسین فاضلی آرزوی رفتن به جبهه را داشت و همیشه می‌گفت: «باید از اسلام و قرآن دفاع کرد و به جنگ کافران اسلام رفت». از طرف بسیج ۳ ماه در دژبانی شهر شوش بود و سپس به قسمت پشتیبانی جبهه‌های جنگ مشغول شد.

سرانجام وی برای آموزش ۲۱ روزه بسیج در شوش در حین عملیات آموزش نظامی به درجه رفیع شهادت نائل شد. به علت موقعیت جنگی بودن شوش پیکر پاک وی را در اندیمشک، با انبوه مردم همیشه در صحنه شوش، اندیمشک، سپاه، بسیج و بنیاد شهید به صورت راهپیمایی در ۱۴ دی ماه ۱۳۶۰ تشییع و تدفین کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار