خبرهای داغ:
انتخابات سبب مصونیت کشور و نمود و تجلی اقتدار ایران است و موجب استحکام کشور در مواجه با چالش‌های پیچیده جهانی است.
کد خبر: ۹۵۸۲۰۹۵
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

یکی از شاخصه‌های مهم اقتدارِ مردمی در همه جای دنیا، مسأله مشارکت گسترده و حداکثری در انتخابات است. انتخابات فقط یک پدیده سیاسی نیست، بلکه مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است. در حقیقت مشارکت عمومی نشان دهنده همبستگی یک ملت و تضمین‌کننده بقاء آن است. از آنجا که نظام اسلامی، نظامی متکی به ایمان و علایق و سلایق مردم است؛ بنابراین انتخابات، تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت خود و عرصه ظهور و بروز وحدت، عقلانیت و شعور ملی است که زمینه­ ساز نشاط و پیشرفت جامعه خواهد بود. بر همین اساس انتخابات نمودار آزادی و قدرت انتخاب و رشد ملت ایران و عامل حیاتی برای کشور است و موجودیت نظام جمهوری اسلامی به آن وابسته است.
انتخابات شاخص مهم نظام است که همواره مورد طمع دشمنان بوده است. کشورهای مستکبر دنیا از اختلافات و تشتت آراء مردم در کشورهای دیگر سوء استفاده کرده و به دنبال ایجاد دودستگی و فتنه‌گری و جنگ‌افروزی در راستای منافع و مطامع خود هستند. حضور آگاهانه در انتخابات عامل مهمی در جهت همبستگی ملی و مصونیت در مقابل توطئه‌های دشمن است.
در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام ضد استکبار که در مقابل مقاصد و اهداف استکباری دنیای غرب سربرافراشته و همواره مورد دشمنی معاندان قرار داشته و دشمنان در هر زمان در پی ضربه زدن به نظام از راه‌های گوناگون بوده‌اند، انتخابات یکی از راه‌های مصونیت‌بخشی به نظام در مقابل دشمنان است.
این رویداد حربه‌های دشمنان را کند کرده و مانع دست‌اندازی آنها می‌شود، چراکه انتخابات سبب مصونیت کشور و نمود و تجلی اقتدار ایران است و موجب استحکام کشور در مواجه با چالش‌های پیچیده جهانی است.
به بیان دیگر انتخابات یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رویدادهاست که هم در صحنه خارجی و هم در صحنه داخلی سبب پیشرفت و رشد کشور است و تنها مسیری است که حاکمیت مردم را تأمین می‌کند. شرح وابستگی پیشرفت کشور به انتخابات، به این بیان است که برگزاری انتخابات پرشور و فراگیر، به طور طبیعی سبب ایجاد وحدت و قدرت ملی می‌گردد؛ قدرت ملی نیز موجب ایجاد امنیت و قدرت بازدارنگی کشور در مقابل دشمنان می‌شود؛ امنیت هم عامل مهم و زمینه‌ساز پیشرفت علمی و شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی و سیاسی و فرهنگی است.
از دیدگاه رهبر بزرگوار، انتخابات تضمین‌کننده آینده و امنیت کنونی کشور است. ایشان می‌فرماید: «حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند آن را مثل یک زره‌ پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله‌ دشمنان و سوء نیت و بددلی مستکبران و دخالت‌کنندگان نگه دارد».
در اندیشه حضرت آیت‌ا‌لله خامنه‌ای شرکت بالای مردم در انتخابات و به تصویر کشیدن شور انقلابی ایشان، موجب امنیت کشور و پس زدن دشمنان خواهد شد. طمع دشمن را کم می کند. این امر سبب می‌شود کشور به سوی کارآمدی حرکت کند و پیشرفت و ترقی سرعت بگیرد. بر این اساس انتخابات پرشور یقینا به آینده کشور کمک خواهد کرد و آینده کشور را تضمین خواهد نمود.
رهبر حکیم انقلاب در راستای اهمیت انتخابات مجلس می‌فرماید: «اگر در انتخاب، حداکثر آگاهی از سوی مردم به کار برود، تا  افراد صالح و شایسته و حقیقتاً حائز شأن نمایندگی این ملت عظیم، به مجلس فرستاده بشوند، نظام اسلامی می‌تواند مطمئن باشد که در جهت آرزوها و هدف‌های خود در حرکت است. این، نقش انتخابات و شأن والای انتخابات است.»

 

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/فاطمه سادات هاشمیان

ارسال نظرات