خبرهای داغ:
شاهرود_امام جمعه موقت شاهرود گفت: مشارکت و حضور در انتخابات مورد رضایت خدا و رسول و ائمه اطهار به تاکید قرآن کریم است.
کد خبر: ۹۵۸۲۴۳۰
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام احمد نظری امام جمعه موقت شاهرود در محفل ذکر رضوی دبیرخانه مرکزی کانون خادمیاران رضوی این شهرستان در مسجد حضرت رقیه (س) با اشاره به آیات قرآن در خصوص هویت فردی، خانوادگی و اجتماعی، اظهار کرد: این هویت‌ها مستقل هستند و پاداش و عقوبت آن‌ها نیز مستقل است.
وی افزود: در قرآن، هویت اجتماعی نیز برای هر قوم و قبیله و ملت مستقل است و پاداش و عقوبت در قیامت دارند.
نظری سرنوشت اقوام در هویت مشترک را در قرآن متذکر شد و گفت: در سنت الهی اراده اقوام دست خودشان برای تغییر است و اراده خدا بعد از اراده مردم و جامعه قرار می‌گیرد.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه حق انتخاب به دو صورت، حق انتخاب که همه مردم جهان دارند و حق انتخاب اعتباری و اعتمادی، تصریح کرد: مومنان و مسلمانان به فرموده قرآن رتبه انتخابشان در راستای اعتماد به خدا و رسول و ائمه است و نگاه می‌کنند خدا و پیامبر چه می‌خواهند و انتخاب مردم در این راستا ست.
وی با اشاره به اینکه نایب عام امام عصر (عج) که مقام معظم رهبری است، از ما مشارکت حداکثری می‌خواهد و این یعنی انتخاب اعتمادی است و شرکت کردن در انتخابات درست است.
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اصل مشارکت در انتخابات را خدا و رسول و امام زمان (عج) و نایب ایشان راضی هستند و شکی در حضور نیست.
در این مراسم زیارت امین الله و ذکر رضوی توسط ذاکران اهل بیت (ع) و خیرمقدم امام جماعت مسجد از جمله برنامه‌ها بوده است.
این محفل به میزبانی کانون خادمیاران رضوی مسجد رقیه (س) و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی شهرستان شاهرود در آستانه انتخابات و در هشتم ماه به نیت امام رضا (ع) با حضور خادمیاران رضوی شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها