خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در یازده ماه امسال ۴۱ هزار و ۶۲۹ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده گفت: این میزان برق تولیدی نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۵۸۳۴۴۸
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
افزایش ۱۴ درصدی تولید برق در خوزستان

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علی اسدی روز شنبه با بیان اینکه انرژی مصرفی در یازده ماهه سال ۱۴۰۲ برابر با ۴۱ هزار و ۴۳۰ گیگاوات ساعت است اظهار کرد: این میزان مصرف نشان دهنده افزایش چهار درصدی مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه نیز ۲ هزار و ۵۵۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است ادامه داد: از مقدار برق تولیدی در بهمن ماه ۱۴.۶ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۸۵.۱ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۰.۳ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

اسدی افزود: از ۲ هزار و ۱۷۴ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در بهمن ماه، ۴۹ درصد توسط بخش خصوصی نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر و ۵۱ درصد توسط بخش دولتی نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دو کوهه تولید و به شبکه تحویل شده است.

وی گفت: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۱۰۲ گیگاوات ساعت یک درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در بهمن ماه ۱۴۰۲ با مصرف سه هزار و ۸۷۴ مگاوات نسبت به پیک بار بهمن ماه سال قبل، ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات است.

ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها