به همت اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه کارگاه کمک های اولیه ویژه فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان زاوه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۳۷۶
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از زاوه، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد:کارگاه توانمندسازی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان زاوه با محوریت کمک های اولیه برگزار شد. 

محمد جواد امیری، توانمند سازی کارکنان ادارات و سازمان ها را یکی از رسالت های آموزش همگانی در اورژانس پیش بیمارستانی دانست و تصریح کرد: با ارتقا سطح سواد سلامت، نگرش و مهارت آحاد جامعه نیز تغییر می کند و اینگونه می توان مراقبت های اولیه را قبل از رسیدن کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی در شرایط اورژانسی مدیریت کرد تا خدمت گیرندگان آسیب پذیری کمتری را متحمل شوند. 

 

وی با اشاره به حضور بیش از ۵۰ نفر از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان زاوه در این کارگاه افزود: آشنایی با ساختار اورژانس و نحوه امداد خواهی، احیای قلبی ریوی پایه، آشنایی با روش های بازکردن و مدیریت راه هوایی، آشنایی با انواع خونریزی ها و روش های کنترلی از مهمترین محوریت های آموزشی این کارگاه بود. 

لازم به ذکر است: این کارگاه با تدریس رضا میرزایی، مسئول پایگاه های اورژانس زاوه همراه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها