رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: هرچقدر عمل به فریضتین در جامعه بیشتر موردتوجه قرار گیرد، گسترش کارهای نیک فراگیرتر شده و به‌تبع آن از بدی‌ها جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۴۴۰۰
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ آیت‌الله کاظم صدیقی در گردهمایی سالانه دبیران ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان‌ها که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: در قرآن کریم بر اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تأکید شده و از آن به‌عنوان تکلیف واجب شرعی و عقلی یاد شده است.

وی علت تأکید قرآن بر اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را مسئولیت‌پذیری افراد نسبت به یکدیگر در جامعه دانست و افزود: در این دیدگاه روحیه نظارت بر یکدیگر و دقت در انجام امور فردی و اجتماعی برای سعادت دنیا و آخرت موردتوجه است و خداوند متعال در فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آحاد مسلمانان را نسبت به هم مسئول قرار داده است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بیان کرد: در میان فرایض متعدد دینی، اصل امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اهمیت بسیار بالایی نسبت به سایر فرایض دارد. آیاتی که در قرآن به فریضتین اختصاص‌یافته نشان می‌دهد که عمل به این فریضه، امت اسلام را به بهترین امت تبدیل می‌کند.

وی تأکید کرد: همچنین عمل به این فریضه فراموش شده باعث ایجاد و تقویت حکومت صالحان، اقامه فرایض دینی، گسترش قسط و عدل، و سامان‌یافتن امور می‌شود. اصل امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اگر از میان برود تمام تعلیمات اسلامی ازمیان‌رفته و اگر این اصل منسوخ شود جامعه اسلامی به صورتی که باید وجود داشته باشد، هرگز وجود نخواهد داشت.

صدیقی عنوان کرد: تمام اقدامات حکومت اسلامی بر پایه و اساس اسلام تشکیل شده و حکومت و مردم دو رکن اساسی جامعه اسلامی بشمار می‌روند ازاین‌رو مردم نقش مؤثری در احیای فریضتین در جامعه دارند.

وی اعلام کرد: مردم رکن اصلی در حفظ نظام هستند و مسئولان ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌عنوان پل ارتباطی بین مطالبات مردم و پاسخگویی مسئولان باید در راستای نهادینه‌کردن این فریضه واجب بین قشرهای مختلف جامعه تلاش کنند.

صدیقی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی باهدف تعلیم آمران به معروف تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌ها، جلسات و همایش‌ها با موضوعات امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در فرهنگ‌سازی این امر مهم نقش بسزایی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها