خبرهای داغ:
وزیر راه و شهر سازی گفت: با توجه به ثبت رکورد بی سابقه در تأمین زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن، افزایش سرانه خدماتی در شهر‌های جدید در دستور کار است.
کد خبر: ۹۵۸۴۶۱۳
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از گرمسار، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آیین نمادین قرعه‌کشی واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین در قالب جشن جوانی جمعیت ویژه خانواده‌های بیش از سه فرزند در شهر جدید ایوانکی اظهار داشت: تا کنون ۶۰ هزار هکتار در حوزه شهری و ۴۰ هزار هکتار در حوزه روستایی، زمین برای نهضت ملی مسکن تأمین شد که این میزان از وسعت چند شهرستان کشور بزرگ‌تر است بنا بر این تعهدات بیشتری در زمینه خدمات زیربنایی، روبنایی از جمله مدرسه، مسجد، بهداشت و انتظامی ایجاد می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه افزایش سرانه‌های خدماتی در شهر‌های جدید در دستور کار است و شهر‌های جدید اکنون جمعیت‌پذیری بالایی دارند، افزود: تأمین زمین مساله پیچیده‌ای است و با مشکل‌های مختلف از جمله مباحث زیست محیطی، پدافندی، آب و تعارض همراه است.
وزیر راه و شهر سازی گفت: ۷۰ هزار متقاضی زمین در طرح نهضت ملی مسکن در قالب قانون جوانی جمعیت پوشش داده شد و اکنون در روز‌های پایانی سال این عدد از ۷۰ هزار خانوار عبور کرد.
وی با بیان اینکه سال آینده هدف گذاری بالاتری مدنظر است، اما تامین زمین در بخش‌های مختلف کشور دشوار است، ادامه داد: عملیات ساخت در نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عبور کرد و سال آینده سال شکوفایی این بخش خواهد بود. هشت هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکن تأمین شد که این میزان در واقع یک آرزو بود.
بذرپاش با بیان اینکه ۶۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شد که بیشتر این واحد‌ها به صورت ویلایی است، گفت: امسال تامین ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور هدف گذاری شد که اکنون تامین شد و در حال تخصیص است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها