هنرجویان باذوق و خلاق هنرستان دکترحسابی شهرستان مرزی صالح آباد، با استفاده از لوازم ضایعات و اسقاط، ماشین کارتینگ مسابقه ساختند.
کد خبر: ۹۵۸۴۹۷۴
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از صالح آباد، مدیر هنرستان دکتر حسابی در مورد پروژه ساخت ماشین کارتینگ در کارگاه مکانیک خودروی این هنرستان اظهار کرد: این پروژه یک کار تیمی بوده که با سرپرستی هنرآموز ابوالفضل رجبی و چند نفراز هنرجویان درکارگاه هنرستان با لوازم و تجهیزات اسقاطی و ضایعات انجام شده است.

هاشم سبزپور، در تشریح این پروژه بیان کرد: هنرجویان دهم رشته مکانیک خودرو حدود ۷۰ درصد از مراحل این پروژه را از وسایلی دور ریختنی و معیوب ساختند، به طورمثال: شاسی این ماشین از تخت های خوابگاهی ضایعاتی بود جوشکاری، تقویت و تسمه کشی و موتور پیشراننده این وسیله نیز موتور ۱۲۵ سی سی بود که این موتور هم معیوب و توسط دانش آموزان تعمیر و بازسازی شد.

وی در ادامه افزود: برای آمادسازی این ماشین کارتینگ، با کم کردن هزینه های که از وسایل اسقاطی، هنر و خلاقیت دانش آموزان استفاده شد حدود ۴میلیون تومان هزینه صرف شده است.

سبزپور، ضمن اشاره به مشکلاتی که در مسیر تحصیل علم و دانش هنرجویان قراردارد، بیان کرد:کمبود فضای آموزشی کارگاهی، نبود تجهیزات و امکانات در رشته تعمیرموتور و برق خودرو باعث شده که سرفصل های آموزشی دانش آموزان به درستی انجام نشود و یا باکندی همراه باشد، ازمسئولین مربوطه درخواست دارم تایک سوله اختصاصی به رشته تعمیر موتور و برق خودرو اختصاص دهند و تجهیزات موردنیازاین رشته راهم خریداری نمایندچراکه علاوه بر۵۰ هنرجوی رشته مکانیک خودرو سایر رشته های کارگاهی این هنرستان همه ازیک سوله استفاده می کنند.

لازم به ذکر است: هنرستان پسرانه دکترحسابی صالح آباد در استان خراسان رضوی ازجمله بهترین مدارس دولتی است، این مدرسه به دانش‌آموزان کاردانش در رشته‌ها‌ی تاسیسات مستقل ساختمان های مسکونی، برق صنعتی، تعمیر موتور و برق خودرو، شبکه و نرم افزار وتولید و پرورش گیاهان جالیزی خدمات آموزشی ارائه می‌نماید.

خبرنگار/ فتح الله برومندزاده

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها